Provozní zisk Škody Auto klesl o čtvrtinu na 8,3 miliardy korun
Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvním čtvrtletí klesl zhruba o čtvrtinu na 337 milionů eur (8,3 miliardy korun) ze 448 milionů eur před rokem. Ve své výsledkové zprávě to uvedl mateřský koncern Volkswagen. Upozornil, že na výsledky měla negativní vliv válka na Ukrajině.
Škoda Auto v prvním čtvrtletí dodala zákazníkům 186 170 vozů, což je o čtvrtinu méně než před rokem. Čtvrtletní tržby se ale mírně zvýšily, a to na 5,10 miliardy z 5,05 miliardy eur před rokem. Provozní zisk klesl zhruba o čtvrtinu na 337 milionů eur.
Výrobci automobilů se už delší dobu potýkají s nedostatkem součástek, který narušil také výrobní aktivity Škody Auto. Situaci navíc zkomplikovala válka na Ukrajině, která způsobila mimo jiné výpadek produkce u ukrajinského dodavatele kabelových svazků pro Škodu Auto.
Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.
Odbyt automobilky Škoda Auto se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 25,4 procenta na 186 200 vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. V samotném březnu se prodej meziročně propadl dokonce o 35 procent na 63 300 vozů. Tempo poklesu tak zrychlilo z únorových 20 procent.Prodeje Škody Auto v prvním čtvrtletí klesly o čtvrtinu, kvůli chybějícím součástkám a Ukrajině
Zprávy z firem
Začátkem března Škoda Auto oznámila, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a v Nižném Novgorodu a zastaví export aut do Ruska. V loňském roce pro ni bylo Rusko druhým největším trhem.
Koncern VW zdvojnásobil zisk díky dražším modelům
Německý automobilový koncern Volkswagen navzdory čipové krizi a dopadům války na Ukrajině téměř zdvojnásobil zisk před zdaněním. V prvním čtvrtletí ho meziročně zvýšil na 6,7 miliardy eur (165 miliard korun) z 3,4 miliardy. Vedení kolem generálního ředitele Herberta Diesse potvrdilo prognózu na letošní rok.
Některá ojetá auta jsou už dražší než ta nová. Trend začal před dvěma lety, a nic nenasvědčuje tomu, že by měl skončit. Nová auta se nevyrábějí, ať už kvůli nedostatku čipů či jiných komponent. A ojetiny dál zdražují. Situace se jen tak nezmění. Poptávka po ojetých autech výrazně převyšuje nabídku. „Lidé prostě potřebují být mobilní,“ říká šéfka největšího prodejce ojetých aut ve střední Evropě Karolína Topolová. Šéfka AAA Auto Karolína Topolová: Cena ojetin vzrostla o patnáct procent. A zdražují dál
Leaders
Volkswagen již minulý měsíc na základě předběžných údajů sdělil, že v prvním čtvrtletí zvýšil provozní zisk na zhruba 8,5 miliardy eur ze 4,8 miliardy eur před rokem. Důvodem byly především zajišťovací transakce, jejichž hodnota v rozvaze výrazně vzrostla v důsledku prudkého růstu cen surovin a energií.
Podnikání se ale dařilo i díky vyšším prodejním cenám, zejména u dražších značek. Přestože VW dodal zákazníkům meziročně o dobrou pětinu méně vozů kvůli nedostatku čipů, tedy 1 898 272, tržby vzrostly o 0,6 procenta na 62,7 miliardy eur. Zásluhu na tom mělo i převzetí amerického výrobce nákladních vozidel Navistar. Největší evropský výrobce vozů uvedl, že v roce 2022 nadále očekává nárůst prodeje o osm až 13 procent a provozní ziskovou marži sedm až 8,5 procenta.
Německá automobilka Volkswagen postaví továrnu na výrobu baterií ve španělské Valencii. Oznámila, že do výroby baterií ve Španělsku společně s externími dodavateli investuje více než sedm miliard eur (172 miliard korun). Volkswagen postaví gigafactory ve španělské Valencii. O dalších lokalitách rozhodne později
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.