Průzkum: Dvě třetiny firem krize neovlivnila, mají však stále potíže s náborem
Každá desátá česká firma vnímá vliv krize na své podnikání velmi výrazně, čtvrtina uvádí střední dopady. Přes 60 procent ji nepociťuje vůbec či jen mírně. Vyplývá to z průzkumu personalistické společnosti Performia mezi více než 400 tuzemskými zaměstnavateli. Průzkum ukázal, že negativní vlivy nejvíce pociťují firmy v sektoru dopravy a transportu, naopak nejméně krize dolehla na státní správu.
"Téměř třetina firem pociťuje nějaký vliv krize na jejich podnikání. Dobrá zpráva ale je, že velké množství firem se i přesto chystá nabírat nové zaměstnance. Dalo by se tedy říct, že i přes dopady okolní krize velká část firem prosperuje," uvedla výkonná ředitelka společnosti Performia Lucie Spáčilová
Nové zaměstnance v současnosti nabírá nebo do konce roku bude hledat 80 procent z dotazovaných českých firem. Asi 15 procent se nechystá počet svých pracovníků měnit a propouštět má v plánu zhruba pět procent, vyplývá z průzkumu. Pro více než pětinu firem je podle něj jednou z věcí, které je celkově v podnikání trápí, nedostatek kvalitních nebo kvalifikovaných kandidátů. Každá pátá společnost si pak dělá starosti kvůli nedostatku poptávky či inflačním tlakům.
"V praxi firmy stále až příliš často lpí na tom, aby uchazeči už měli zkušenosti v oboru. Přitom i ti, kdo za sebou mají roky zkušeností, potřebují v nové práci čas na zaškolení. Podniky by proto neměly mít obavy přijmout někoho, kdo zkušenosti nemá, ale je ochoten se hodně a rychle učit. Svojí produktivitou může předčit i zkušenější kolegy," řekla Spáčilová.
Největší problém s nedostatkem vhodných uchazečů mají firmy působící ve stavebnictví, ve státní správě pak nejčastěji uváděli neschopnost rozpoznat kvalitního uchazeče na pohovoru, ukázal průzkum.
Performia je mezinárodní společnost založená ve Švédsku, aktuálně působí ve více než 20 zemích světa. Společnost pomáhá firmám v personalistice. V ČR působí společnost od roku 2004. V současnosti pracuje Performia v Česku pro více než 600 firem zejména z kategorie malých a středních podniků do 500 zaměstnanců.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.