První omezení na čerpačkách. MOL na svých stanicích v Maďarsku stanovila limit 50 litrů na den

Maďarský MOL šokuje a zavádí maximální denní odběr pohonných hmot 50 litrů. Může se to dotknout také Čechů, kteří přes Maďarsko vyrazí na každoroční dovolenou do Chorvatska. MOL měl limit již doposud, ale činil 100 litrů na den, což se běžných řidičů nedotklo.
Maďarská ropná a plynárenská společnost MOL stanovila ode dneška pro maloobchodní odběratele na svých domácích čerpacích stanicích limit 50 litrů na den. Dosavadní limit tak snížila na polovinu. S odvoláním na mluvčí společnosti Pirosku Bakosovou o tom informovala agentura Reuters.
V Maďarsku stanovila vláda pravicového premiéra Viktora Orbána oficiálně cenu benzinu loni v listopadu. Chtěla zajistit, aby řidiči nemuseli trpět celosvětově rostoucími cenami pohonných hmot. Nařízení má prozatím platit do 1. října.
Polská petrochemická společnost PKN Orlen přislíbila podle premiéra Petra Fialy (ODS) investice do české energetiky přes deset miliard korun. Investice mají souviset mimo jiné s navýšením kapacity výroby. Fiala to uvedl na Twitteru. Se zástupci společnost premiér také hovořil o spolupráci při vývoji malých a středních modulárních reaktorů. PKN Orlen patří český Orlen Unipetrol.
PKN Orlen investuje miliardy do české energetiky. Fialovi přislíbila i otevřenější cenovou politiku
Zprávy z firem
Zavedení předchozího limitu na 100 litrů denně MOL v březnu odůvodňoval zajištěním „dostatečných dodávek pro všechny zákazníky“. V Evropě a ve Spojených státech se o prázdninové sezoně poptávka po pohonných hmotách zvýší. Šéf Mezinárodní agentury pro energii (IEA) Fatih Birol na konci května varoval před možným nedostatkem nafty, benzinu či kerosinu, zejména v Evropě.
Maďarští řidiči nakupují prémiový benzin s oktanovým číslem 95 a naftu za 480 forintů (29,70 Kč). Až do 27. května směli v Maďarsku za úřední cenu kupovat pohonné hmoty i cizinci, nyní už pro ně ale platí tržní cena.
Během šesti let počet ročně prodaných ojetých automobilů s elektrickým motorem stoupl osmkrát, podíl na trhu ale stále mají mizivých 0,11 procenta. Největší hráč na trhu použitých automobilů Aures a její síť AAA auto proto očekává další růst zájmu – a to i přes zvyšující se ceny elektrických ojetin –, záležet bude zejména na tom, jak dopadne plán EU na zákaz spalovacích motorů od roku 2035, vůči kterému se v úterý negativně postavilo Německo.
AAA: Ojeté elektroauto se prodává nejčastěji za 800 tisíc korun
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.