Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ranní mlha zkomplikovala provoz pražského letiště. Na pět hodin pozastavilo přílety i odlety

letiště, ilustrační foto
Letiště Praha
 ČTK

Mezinárodní Letiště Václava Havla v Praze ve středu krátce po 10:00 obnovilo přílety a odlety, které muselo asi na pět hodin pozastavit kvůli mlze panující nad městem. Mluvčí Letiště Praha Denisa Hejtmánková řekla, že omezení kvůli snížené viditelnosti ovlivnilo k 10:00 celkem 24 příletů, šest letů bylo zrušeno a všechny ranní spoje nabraly zpoždění. Letiště vyzvalo cestující, aby vyčkali na informace od své letecké společnosti.

Situaci zkomplikoval fakt, že v současné době je veškerý provoz v Ruzyni převedený na vedlejší dráhu, která není vybavená na zhoršené povětrnostní podmínky.

Letadla, která měla časně ráno přistát v Praze, zamířila na jiná letiště v Česku i okolních zemích. Ty s pozdějším příletem vyčkávala ve vzduchu. Několik letů bylo zrušeno, další dopoledne přiletěly nebo odletěly se zpožděním.

Letiště zastavilo odlety a přílety okolo 05:00, omezení trvalo pět hodin. „Provoz na vedlejší dráze je obnoven. Ranní snížená viditelnost ovlivnila k 10:00 celkem 24 příletů, šest letů bylo zrušeno a všechny ranní spoje jsou zpožděny. Prosíme cestující, aby vyčkali na informace od své letecké společnosti,“ uvedlo po 10:00 pražské letiště na síti X.

Letiště Václava Havla v současné době nemůže využívat hlavní ranvej, od konce března je uzavřená kvůli stavebním úpravám jejího okolí. Až do poloviny srpna je letecký provoz převeden na vedlejší dráhu, která není tak dobře vybavena na zhoršenou viditelnost jako hlavní dráha.

„S ohledem na to, že tato (vedlejší) dráha není přizpůsobena pro vzlety a přistání za snížené viditelnosti, provádíme opravy v měsících, kdy je na základě dlouhodobých statistik výskyt mlh nejnižší,“ uvedla v lednu ředitelka komunikace letiště Eva Krejčí.

Letiště dlouhodobě usiluje o výstavbu paralelní dráhy k hlavní ranveji. Do té doby nemá jinou možnost než převést veškerý letecký provoz na vedlejší dráhu, která hlavní ranvej kříží. Letadla tak přistávají a odlétají nad obydlenými oblastmi hlavního města.

Komplikace v leteckém provozu může způsobit nejen mlha, která se držela nad Prahou a okolím ve středu ráno, ale také třeba silný vítr, sníh či některé mimořádné situace. Třeba loni v lednu provoz na pražském letišti zkomplikovala nefungující meteorologická stanice, kterou poškodil blesk. Bez přesných údajů o počasí nemohou řídící letového provozu informovat posádky letadel o podmínkách na letišti. Řada pilotů v takové situaci volí pro přistání jiné destinace.

Pražské letiště loni odbavilo 16,35 milionu cestujících, meziročně o 18 procent více. Letos v únoru bylo odbavených přes milion, lidé z Ruzyně nejčastěji létali do Londýna, Paříže, Milána, Dubaje nebo Amsterodamu. Za letošní rok letiště plánuje odbavit rekordních 18,4 milionu cestujících.

Letiště Singapur-Changi, terminál 3

Letištím dál vévodí Asie. Ty v Americe zažily propad, Praha není ani v nejlepší stovce

Asijská letiště ovládla žebříček leteckého serveru Skytrax World Airport Awards 2025. Titul nejprestižnějšího letiště světa pro letošní rok získalo zpět singapurské letiště Changi, když předstihlo Hamad International z Dauhá, které loni obsadilo první místo. Letišti Václava Havla v Praze zůstal žebříček nedostupný.

Přečíst článek

Ladislav Semetkovský

Ladislav Semetkovský: Naše drony na Ukrajině nezabíjejí. Jen špehují

Myšlenka bezpilotního letounu vznikla otázkou, jak nahradit pilotovaný vrtulník. Za deset let od nápadu má Primoco Ladislava Semetkovského bezpilotní letouny One 150, které brázdí nebe v patnácti zemích čtyř kontinentů. Jsou certifikované v civilní i vojenské oblasti.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme