Rekordní léto pro Lufthansu. Dopravci vzrostl meziroční zisk o 31 procent, pomohly dražší letenky

Návrat chuti cestovat a dražší letenky zařídily německé letecké společnosti Lufthansa druhé nejlepší čtvrtletí v historii. Provozní zisk firmy za období od července do konce září vzrostl meziročně o 31 procent na 1,47 miliardy eur (36,3 miliardy korun) a byl mírně nad odhady. Firma uvedla, že má před rušnou vánoční sezonou dostatek rezervací. Potvrdila také výhled na letošní a příští rok.
Analytici odhadovali, že provozní zisk ve třetím čtvrtletí dosáhne 1,43 miliardy eur. Pouze v době kolem bankrotu konkurenčních aerolinek Air Berlin ve třetím čtvrtletí roku 2017 Lufthansa zaznamenala ještě lepší kvartál.
Průměrné výnosy z jedné letenky byly vyšší než kdykoli předtím. Lufthansa je tak podle generálního ředitele Carstena Spohra na cestě dosáhnout letos provozního zisku nejméně 2,6 miliardy eur tak, jak bylo plánováno.
Vláda vozů s elektrickým pohonem globálně narůstá. A automobilky ve snaze přeorientovat svou výrobu tak, aby vycházely vstříc přísným emisním normám, zaplavují trh stále novými a novými modely aut s hybridním či čistě elektrickým pohonem. Který z elektrických vozů přísné nároky na ekologii tedy splňuje nejvíce? Podle velkého testu agentury Bloomberg pro trh Velké Británie je to Tesla 3. Do „top ten“ se však dostal i vůz z Česka.
Tesla 3 je nejekologičtějším vozem světa. Mezi prvních deset se dostala i Škoda
Zprávy z firem
Druhé a třetí čtvrtletí letošního roku přineslo skupině i více zisku než kdykoli předtím v rámci jejího běžného podnikání. Spohr proto hovořil o rekordním létě.
Zároveň je však letová kapacita skupiny stále nižší než v období před pandemií covidu-19. Ve třetím čtvrtletí činila nabízená kapacita míst 88 procent úrovně roku 2019. Na celý rok se představenstvo stále snaží dosáhnout úrovně 85 procent a v roce příštím až 95 procent.
Batoh na záda, řízek mezi chleby, pro fajnšmeky okurčička v alobalu a lístek na vlak v kapse. To jsou dávné vzpomínky výletníka, dnes gastroinfluencera Pavla Maurera. Vlakem cestuje dál, i když dnes už ve větším stylu a řízek s kaší si raději objednává v jídelním vozu.
Pavel Maurer: Jídlo ve vlaku miluji, ale nesnáším u toho čichat vůni cizího salámu
Enjoy
Evropské letecké společnosti vykazují rekordní čtvrtletní zisky, neboť spotřebitelé navzdory krizi životních nákladů stále cestují. Vyhlídky ale kalí rostoucí ceny ropy v důsledku konfliktu na Blízkém východě, a také hrozba recese, což doléhá na cenu akcií podniku. Akcie Lufthansy od začátku roku odepsaly přes 16 procent.
Generální ředitel Lufthansy je ale optimista. „Přestože geopolitická situace zůstává náročná, výhled rezervací nám dává důvod být pozitivní - nejen pro velmi dobrý výsledek skupiny v letošním roce, ale i v dalších letech,“ uvedl Spohr.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.