Růst celosvětového prodeje elektromobilů loni zpomalil, zákazníci čekají na levnější modely

Růst celosvětového prodeje plně elektrických a plug-in hybridů (PHEV) loni zpomalil na 31 procent z 60 procent o rok dříve. Vyplývá to z dat analytické organizace Rho Motion. V samotném prosinci se prodalo 1,5 milionu těchto vozů, což je měsíční rekord, uvedla s odkazem na zprávu organizace agentura Reuters.
„Tempo růstu se zpomaluje, ale to se na takto rostoucích trzích očekává,“ řekl manažer dat společnosti Rho Motion Charles Lester. „Nemůže se zdvojnásobit každý rok,“ dodal.
Celosvětový prodej elektromobilů v loňském roce podle Lestera do značné míry odpovídal 30procentnímu růstu, který Rho Motion předpovídala. Na letošní rok organizace odhaduje celosvětový růst prodeje elektromobilů mezi 25 a 30 procenty.
FOTOGALERIE: Firma Xiaomi představila svůj první elektromobil
Z celkového počtu 13,6 milionu elektromobilů prodaných loni na celém světě připadá 9,5 milionu na plně elektrická nebo bateriová vozidla (BEV), zbytek tvořily vozy PHEV.
Zákazníci čekají na menší a levnější elektromobily
Po letech, co zájem o elektromobily sílil, se někteří výrobci obávají, že by poptávka po těchto vozech v Evropě i jinde ve světě mohla zpomalit. Řidiči totiž čekají na lepší, menší a levnější modely, které by se na trh mohly dostat za dva až tři roky.
Německý výrobce luxusních aut BMW investuje 650 milionů eur (kolem 16 miliard korun) do přestavby své hlavní továrny v Mnichově. Od roku 2027 tam bude vyrábět pouze elektromobily.
BMW nalije miliardy do mnichovské centrály. Do tří let v ní bude vyrábět už jen elektromobily
Zprávy z firem
Prodej BEV se ve Spojených státech a Kanadě zvýšil o 50 procent, v Evropě o 27 a v Číně stoupl o 15 procent. Letos by prodej v Evropě podle Lestera mohlo ovlivnit náhlé rozhodnutí Německa z minulého roku zrušit dotace na elektromobily.
Společnost Rho Motion uvedla, že pouze osm procent z evropského prodeje BEV připadá na segment menších vozů. To by se ale mělo začít měnit s příchodem menších modelů, jako je Citroën eC3 od společnosti Stellantis, který se má začít prodávat v letošním roce.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.