Šéf L'Oréalu: Trh s kosmetikou do konce desetiletí výrazně vzroste
Trh s kosmetikou do konce desetiletí vzroste o téměř 50 procent na 400 miliard eur, odhaduje šéf L'Oréalu Nicholas Hieronimus. Řekl to v rozhovoru s agenturou Bloomberg. Ve své prognóze se opírá o vzestup střední třídy a skutečnost, že lidé chtějí prémiové produkty s vyšší cenou. Připomíná také, že spotřebitelská základna se rozšířila nad rámec žen a mladých lidí.
Hieronimus kosmetickou firmu vede už téměř čtyři desetiletí. Za tu dobu se podle něj kosmetický průmysl výrazně proměnil. Díky internetovému obchodu a sociálním sítím mohou snáze do odvětví vstoupit začínající firmy. Do popředí zájmu se dostala divize péče o pleť a kosmetické produkty používá čím dál více mužů.
"Testuji naše produkty i produkty konkurence. Chceme se ujistit, že máme to nejlepší. Někdy se objeví zajímavý konkurenční výrobek, kterému se musíme vyrovnat," řekl mimo jiné Hieronimus.
Německý výrobce obuvi Birkenstock podal ve Spojených státech žádost o primární veřejnou nabídku akcií (IPO). Stal se tak druhou velkou evropskou společností, která tento měsíc usiluje o vstup na akciový trh v USA. Birkenstock požádal o primární nabídku akcií v USA, oceněn může být až na 8 miliard dolarů
Trhy
Za největší změnu v odvětví za posledních deset let považuje nástup technologie (takzvaný beauty tech). Technologie pomáhá zvyšovat účinnost kosmetických produktů, ať už prostřednictvím diagnostiky, nebo dokonce prostřednictvím personalizovaných kosmetických produktů na míru. V tom spatřuje i budoucnost sektoru.
"Do technologií každoročně investujeme přes jednu miliardu eur. Zavázali jsme se stát se lídrem v oblasti technologií pro kosmetický průmysl. Využíváme přitom umělou inteligenci. Chceme tak pomoci našim výzkumníkům, aby dokázali přijít s novými způsoby, jak vytvářet produkty," řekl.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.