Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Šéf Škoda Auto Zellmer: Na konec spalovacích motorů bych nevsadil

Klaus Zellmer, generální ředitel Škoda auto
ČTK
 ČTK

Škoda Auto prodlouží výrobu modelů Fabia, Kamiq a Scala do konce desetiletí. Důvodem je i pomalejší přeměna na elektromobilitu oproti předpokladům a velká poptávka ve světě.

Reklama

Podle původních očekávání automobilky měla být výroba výše zmíněných modelů ukončena dříve, ale transformace na elektromobilitu nepostupuje tak rychle. „Výroba modelů Kodiaq, Superb a Octavia bude pokračovat i po roce 2030,“ řekl Seznam Zprávám v rozhovoru šéf Škody Auto Klaus Zellmer.

FOTOGALERIE: Škoda Auto chystá nový městský elekromobil Epiq

Důvody pomalejšího přechodu na elektromobilitu jsou podle Zellmera mimo jiné ceny, nabíjecí infrastruktura, nálada spotřebitelů nebo jejich preference. „Spotřebitelé jsou velmi citliví na cenu. I proto je opravdu důležité trefit se s modelem pod hranici 20 tisíc eur (v přepočtu půl milionu korun). Když se ale podíváte na model Fabia, v některých evropských zemích začíná na 15 tisíc až 16 tisíc eurech. To je stále čtvrtinový rozdíl proti nejlevnějšímu plánovanému elektromobilu,“ řekl webu šéf automobilky.

Reklama

Bateriové elektromobily jsou oproti autům s konvenčním pohonem dražší, důvodem jsou především ceny surovin a zejména baterií. „Čtyřicet procent ceny elektromobilu tvoří baterie,“ doplnil Zellmer. Strategií automobilky bude i představení městského crossoveru Škoda Epiq v příštím roce s cenou kolem 25 tisíc eur, tedy 600 tisíc korun. „To je rozumná nabídka za kompaktnější městské SUV. Jsem přesvědčen, že tento vůz změní pravidla hry,“ dodal šéf Škoda Auto.

Zellmer také v rozhovoru řekl, že by si nevsadil na konec spalovacích motorů v roce 2035, nicméně pro automobilku je to plánovací předpoklad. „Mě upřímně ale neděsí to, že rok 2035 bude znamenat konec prodeje nových vozů se spalovacími motory. Daleko větší strach mám z toho, co se stane se všemi auty se spalovacími motory, která budou stále na trhu. Nemáme pro ně řešení, které by snižovalo emise CO2,“ řekl šéf Škody Auto. Pokud se legislativa ze současného roku 2035 posune, bude podle něj záležet na tom, jak budou reagovat spotřebitelé.

Podle automobilového experta EY Petra Knapa Škoda Auto logicky reaguje na měnící se situaci na trhu. „Od loňského roku vidíme v Evropě, ale nejen tady, razantní zpomalení růstu podílu nových elektromobilů na prodejích. Automobilky teď obecně mění své produktové plány v reakci na poptávku. Stále ale musí brát v potaz požadované průměrné emise CO2 na registrovaný vůz, aby neplatily výrazné pokuty,“ řekl Knap.

továrna Onsemi, čipy, laboratoř

Spása pro český autoland? Onsemi ve valašském podhůří investuje desítky miliard

Americký výrobce polovodičů onsemi rozšíří výrobu ve svém závodě v Rožnově pod Radhoštěm na Vsetínsku. Hodnota plánované investice je dvě miliardy dolarů, což je v aktuálním přepočtu 46,3 miliardy korun. Onsemi ještě bude jednat s českou vládou o balíčku investičních pobídek. Společnost původně zvažovala pro rozšíření výroby také své závody ve Spojených státech a v Koreji.

Přečíst článek

Továrna čínského výrobce elektromobilů Leapmotor

Evropa byla zase příliš mírná. Akcie čínských automobilek rostou i přes zavedení cel

Akcie čínských výrobců elektromobilů ve většině případů prudce rostou. Děje se tak poté, co Evropská unie oznámila, že je připravena zavést předběžné clo až 38,1 procenta na jejich dovoz. Je to důkaz toho, že Evropa byla při zavádění cel příliš mírná, mírní analytici.

Přečíst článek

Škoda chystá levný elektromobil do města. Jak bude Epiq vypadat

Bude malé, elektrické a a cenově dostupné. Škoda chystá městské SUV za 600 tisíc. Představí ho příští rok.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Škoda 1000 MB de luxe

Blázni, nebo předvídaví investoři? Embéčko může stát klidně milion a zájem je i o trabanty

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme