Seznam.cz loni utržil téměř pět miliard korun, rostl i zisk

Tuzemská internetová jednička Seznam.cz loni zvýšila provozní zisk o 13 procent na 1,6 miliardy korun. Tržby vzrostly o 5,5 procenta na 4,95 miliardy.
Firma vlastněná miliardářem Ivem Lukačovičem to uvedla s tím, že se jí také zvýšila návštěvnost domovské stránky, stouplo využití služeb Zboží.cz a Mapy.cz. Návštěvnost domovské stránky vzrostla díky zájmu uživatelů o zpravodajství a aktuální informace v době pandemie koronaviru, uvedl předseda představenstva Pavel Zima. Změny ve výši a složení inzertních investic klientů podle něj umožnily splnit ambiciózně nastavený finanční plán.
Přesun nákupů na internet za pandemie se podle firmy projevil v růstu u srovnávače cen Zboží.cz. Zaznamenal tři miliony uživatelů měsíčně a zvýšil výnosy o 35 procent, což převyšuje růst celého trhu elektronického obchodu. Seznam se proto rozhodl vyčlenit e-commerce do zcela nové produktové divize a začal hledat jejího ředitele. „V Česku se chceme ve spolupráci s tisícovkou e-shopů stát nákupní platformou konkurující velkým globálním hráčům,” dodal Zima.
Aplikace Mapy.cz se zapojila do boje s koronavirem možností sdílení polohy, což jí přineslo okolo půl milionu nových uživatelů. Seznam.cz také v aplikaci do její navigace nasadil aktuální dopravní informace. Na podzim firma spustila nový diskusní modul, který využívá každý den víc než 800 tisíc lidí. Podle Seznamu.cz tak patří k nejvíce používaným tuzemským diskusním platformám, například je větší než český twitter.
V letošním roce se Seznam.cz zaměří na rozšíření obrazového a zvukového obsahu ve svých službách. Vedle vlastní tvorby se chce stát platformou, která umožní zpeněžit tvorbu autorům videí a podcastů. Pro ně chystá nový distribuční kanál. Autorům psaných článků Seznam.cz umožní publikovat na domovské stránce a podobně jako vydavatelům jim nabídne podíl z reklamy, která se u jejich textů zobrazí.
Firma letos počátkem roku vylepšila způsob vyhledávání, uvedla. Partnerům zpřístupnila web, kde jsou volně k dispozici její technologická řešení. Prohlížeč plánuje Seznam.cz vybavit novým překladačem, chystá změnu designu webu Sport.cz. Připravuje také výstavbu svého druhého datového centra s názvem Nagoja, které by do dvou let mělo stát v Benátkách nad Jizerou na Mladoboleslavsku.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.