Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Shein rozjíždí evropské námluvy. Slibuje miliardové investice

Shein rozjíždí evropské námluvy. Slibuje miliardové investice
iStock
 ČTK

Čínský internetový prodejce levné módy Shein hodlá v příštích pěti letech investovat v Británii a Evropě 250 milionů eur (6,3 miliardy korun). Firma se snaží odvrátit kritiku svého modelu, který je založený na dodávání levného oblečení a doplňků přímo z továren v Číně zákazníkům po celém světě, uvedla agentura Reuters.

Reklama

Shein se nyní připravuje na možný vstup na burzu v Londýně. Firma odebírá některé oděvy z továren v Turecku, většina jejích výrobků ale pochází od 5400 dodavatelů z Číny.

Textilní svazy a politici v Evropě obviňují Shein z toho, že podkopává místní průmysl tím, že zaplavuje trh oděvy za ceny, kterým domácí továrny a maloobchody nemohou konkurovat. Mimo jiné i díky tomu, že využívá daňové úlevy pro zásilky vstupující do EU v hodnotě nižší než 150 eur (3800 korun). Podobná daňová úleva platí i v Británii pro zásilky do 135 liber (4000 korun). EU nyní diskutuje o zrušení tohoto limitu v rámci projektu reformy celnictví, který Evropská komise navrhla v květnu 2023.

Vyrobeno v Evropě?

Společnost uvedla, že vyčlenila 50 milionů eur na případné investice do výzkumu a vývoje nebo pilotních výrobních zařízení v Evropě a Británii a také na iniciativy, které mají pomoci značkám a návrhářům z regionu zvýšit odbyt prostřednictvím tržiště Shein.

Výkonný předseda správní rady Donald Tang v rozhovoru s agenturou Reuters odmítl uvést další podrobnosti o tom, odkud chce společnost začít nakupovat. Zařízení však podle něj budou s největší pravděpodobností dodavatelská, Shein je tak nebude vlastnit a provozovat.

Reklama

Tank také uvedl, že podíl výrobků vyrobených v Turecku je v současné době ve srovnání s Čínou zanedbatelný. Rychle však roste.

Levná móda, vedra a drahé úvěry. Fast fashion se řítí do problému

Levná móda, úmorná vedra a drahé úvěry. Fast fashion se řítí do problému

Zatímco teploty prudce stoupají a internetová tržiště valí na spotřebitele reklamy nabízející letní šaty za pár stovek, či dokonce jen desítek korun, pod povrchem doutná velký problém. Deklarované snahy módního průmyslu, který patří k hlavním viníkům globálního oteplování, omezit emise postupují ledovcovým tempem. Klíčová je otázka, kdo ohlášenou dekarbonizaci zaplatí. Levné asijské továrny těžko.

Přečíst článek

Shein

Shein chtěl ohromit Wall Street. Stačit mu bude muset Londýn

Čínský internetový prodejce levné módy Shein by mohl brzy vstoupit na londýnskou akciovou burzu. Firma by mohla příslušné dokumenty k nabídce podat už tento týden, uvedl server zpravodajské televize BBC. Analytici se domnívají, že společnost může být oceněna až na 66 miliard dolarů (1,5 bilionu korun).

Přečíst článek

Kamenná prodejna společnosti Shein v Madridu

Shein čeká v EU víc kontrol. Nově patří mezi regulované platformy

Evropská unie zařadila čínského internetového prodejce oděvů Shein mezi velké internetové platformy, které podléhají přísnějším kontrolám podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Důvodem je vysoký počet uživatelů, uvedla Evropská komise.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Amazon, ilustrační foto

To bude ještě masakr. Sociální nákupy z Číny válcují západní internetové obchody

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme