Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Shein rozjíždí evropské námluvy. Slibuje miliardové investice

Shein rozjíždí evropské námluvy. Slibuje miliardové investice
iStock
 ČTK

Čínský internetový prodejce levné módy Shein hodlá v příštích pěti letech investovat v Británii a Evropě 250 milionů eur (6,3 miliardy korun). Firma se snaží odvrátit kritiku svého modelu, který je založený na dodávání levného oblečení a doplňků přímo z továren v Číně zákazníkům po celém světě, uvedla agentura Reuters.

Shein se nyní připravuje na možný vstup na burzu v Londýně. Firma odebírá některé oděvy z továren v Turecku, většina jejích výrobků ale pochází od 5400 dodavatelů z Číny.

Textilní svazy a politici v Evropě obviňují Shein z toho, že podkopává místní průmysl tím, že zaplavuje trh oděvy za ceny, kterým domácí továrny a maloobchody nemohou konkurovat. Mimo jiné i díky tomu, že využívá daňové úlevy pro zásilky vstupující do EU v hodnotě nižší než 150 eur (3800 korun). Podobná daňová úleva platí i v Británii pro zásilky do 135 liber (4000 korun). EU nyní diskutuje o zrušení tohoto limitu v rámci projektu reformy celnictví, který Evropská komise navrhla v květnu 2023.

Vyrobeno v Evropě?

Společnost uvedla, že vyčlenila 50 milionů eur na případné investice do výzkumu a vývoje nebo pilotních výrobních zařízení v Evropě a Británii a také na iniciativy, které mají pomoci značkám a návrhářům z regionu zvýšit odbyt prostřednictvím tržiště Shein.

Výkonný předseda správní rady Donald Tang v rozhovoru s agenturou Reuters odmítl uvést další podrobnosti o tom, odkud chce společnost začít nakupovat. Zařízení však podle něj budou s největší pravděpodobností dodavatelská, Shein je tak nebude vlastnit a provozovat.

Tank také uvedl, že podíl výrobků vyrobených v Turecku je v současné době ve srovnání s Čínou zanedbatelný. Rychle však roste.

Levná móda, vedra a drahé úvěry. Fast fashion se řítí do problému

Levná móda, úmorná vedra a drahé úvěry. Fast fashion se řítí do problému

Zatímco teploty prudce stoupají a internetová tržiště valí na spotřebitele reklamy nabízející letní šaty za pár stovek, či dokonce jen desítek korun, pod povrchem doutná velký problém. Deklarované snahy módního průmyslu, který patří k hlavním viníkům globálního oteplování, omezit emise postupují ledovcovým tempem. Klíčová je otázka, kdo ohlášenou dekarbonizaci zaplatí. Levné asijské továrny těžko.

Přečíst článek

Shein

Shein chtěl ohromit Wall Street. Stačit mu bude muset Londýn

Čínský internetový prodejce levné módy Shein by mohl brzy vstoupit na londýnskou akciovou burzu. Firma by mohla příslušné dokumenty k nabídce podat už tento týden, uvedl server zpravodajské televize BBC. Analytici se domnívají, že společnost může být oceněna až na 66 miliard dolarů (1,5 bilionu korun).

Přečíst článek

Kamenná prodejna společnosti Shein v Madridu

Shein čeká v EU víc kontrol. Nově patří mezi regulované platformy

Evropská unie zařadila čínského internetového prodejce oděvů Shein mezi velké internetové platformy, které podléhají přísnějším kontrolám podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Důvodem je vysoký počet uživatelů, uvedla Evropská komise.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme