Sjednáním pojištění moje práce teprve začíná, říká světově úspěšná poradkyně
Generali Česká pojišťovna byla oceněna jako klientsky nejpřívětivější pojišťovna uplynulého roku. Jaký je podle jedné z jejích nejlepších poradkyň, vítězky soutěže Global Advisor Excellence Contest Jany Šestákové, recept na úspěch v tomto oboru?
Posledních 27 let jste spjata se stejnou pojišťovnou. Jaké byly v roce 1996 vaše začátky?
Když bylo dceři pět let, hledala jsem nějakou klidnější práci, abych na ni měla více času, a tak jsem nastoupila jako podřízený poradce do tehdejší České pojišťovny. Měla jsem štěstí, že mým nadřízeným byl zkušený poradce, který mi ochotně všechno vysvětloval, učil mě pojistné podmínky, sazby a podobně. Dnes to funguje tak, že poradci, kterých je v současné době v Generali České něco přes 4 000, automaticky prochází na začátku i v průběhu své kariéry náročnými testy a školeními, aby dokázali, že svému oboru nejen rozumí, ale také se v něm neustále rozvíjí.
Mezi prací poradce tehdy a dnes je velký rozdíl, že?
Určitě. Například jsme v kanceláři měli jenom jeden počítač s MS-DOS. Tenkrát ještě ani nebyly Windows, tak dávno to je. Měli jsme psací stroje, tužky, kalkulačky a jednu univerzální žádanku s kopírákem, která byla na všechno.
V dobách, o kterých mluvíte, moderní komunikační technologie nijak významně neovlivňovaly životy a vztahy lidí. Jak vnímáte dnešní digitální technologie?
Rozhodně chci jít s dobou. Není možné ustrnout v nějaké nostalgii, ale je potřeba se přizpůsobit současnosti. Někteří by mohli říct, že tyhle moderní komunikační technologie mohou někdy zhoršovat vztahy mezi lidmi, ale mně to naopak pomáhá. Paradoxně mám pocit, že mi digitální technologie umožňují být lidem blíž. A vidí to tak i naši klienti. Spousta z nich si chválí například Klientskou zónu, která jim umožňuje mít informace o pojištění na jednom místě, dostupné online a non-stop. Řadu rutinních záležitostí to usnadní a urychlí, klienti zde ale najdou právě i kontakt na svého poradce, kterého můžou snadno oslovit a probrat s ním vše potřebné.
Každý poradce Generali České pojišťovny má své webové stránky. Na těch vašich je motto „Sjednáním pojištění moje práce nekončí, ale začíná“. Co to znamená v praxi?
Práce poradce je o empatickém přístupu, a to žádná technologie nenahradí. Jsem tu pro klienty 24/7 a stejnou hodnotu se snažím vštípit i členům mého týmu. Nabídkou a uzavřením pojištění moje práce určitě nekončí. Takový pohled nemám ráda a považuji ho za vyloženě zastaralý. Svým klientkám a klientům naopak podávám pomocnou ruku například i v momentech, kdy si zkrátka nejsou jistí, jak mají postupovat při pojistné události. Je pro mě důležité, aby věděli, že se na mě mohou obrátit v podstatě s čímkoliv, ať už fyzicky na pobočce, tak i online.
Pojišťovny postupně přicházejí na trh s pojištěním dlouhodobé péče s doživotní výplatou, které od letoška podpořil stát možností odečíst z daňového základu až 48 tisíc korun ročně. Vyplývá to z ankety mezi pojišťovnami. Daňový odpočet u pojištění dlouhodobé péče byl součástí opatření vládního konsolidačního balíčku na ozdravení veřejných financí.Pojišťovny spěchají s novým pojištěním na stáří. Má byznys potenciál
Money
Jana Zelinková se stala novou generální ředitelkou Generali penzijní společnosti a od začátku března 2024 přebírá vedení největšího tuzemského poskytovatele penzijního spoření. Na pozici nahrazuje Lenku Kejíkovou, která se od února letošního roku stala členkou představenstva Generali České pojišťovny v roli pojistně-technické ředitelky pro oblast životního pojištění.Generali penzijní společnost má nové vedení. Do čela firmy jde Jana Zelinková
Leaders
Penzisté, kteří si spoří v rámci penzijka, tedy penzijního připojištění nebo doplňkového penzijního spoření, přijdou od 1. července 2024 kvůli změně zákona o státní příspěvky. Jednotlivé penzijní společnosti nyní proto řeší, jak s tím naloží, aby jim klienti masivně s naspořenými penězi neutíkali. S určitou formou kompenzace zatím přišly jen dvě společnosti z devíti. Další své strategie ale prý zvažují. O kompenzace ale v reálu příliš nejde, jsou to spíše benefity, které se týkají jen těch movitějších. Dvě penzijní společnosti navíc rovnou avizují, že o kompenzacích ani neuvažují.Důchodci ztrácí příspěvek na spoření. Dočkají se kompenzací, ale jen někde
Money
V České republice působí aktuálně sedm zdravotních pojišťoven. Pokud chcete tu svou změnit, na žádost o přechod k jiné pojišťovně máte nyní čas jen do konce března. Druhý letošní termín pro podání žádosti je až tři měsíce před koncem roku 2024.Jak a do kdy změnit zdravotní pojišťovnu? Času již není mnoho
Money
Letošní duben přináší řadu změn v povinném ručení, které definuje nový zákon. Změny se přitom týkají nejen rozšíření povinnosti platit povinné ručení pro další vozidla, ale i minimálních limitů pojistného plnění, a dokonce i provozu samotných vozidel. Samotné pojistné se ale zatím nijak dramaticky měnit nemá. Většina změn nicméně už platí od dubna a týká se prakticky všech provozovatelů vozidel. Přinášíme proto přehled hlavních změn.Změny v povinném ručení. Co vše se od dubna změnilo pro motoristy i všechna vozítka
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.