Němci rádi Enyaq. Elektromobil od Škody vládne prodejním žebříčkům

Nejprodávanějším elektromobilem v Německu byla v září Škoda Enyaq. Modelu české značky se prodalo 3406 vozů.
Jeho mateřský koncern Volkswagen dodal zákazníkům 14 450 elektrovozů, což je meziročně dvakrát tolik a více než trojnásobek prodeje amerického konkurenta Tesla. S odkazem na data Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) o tom informuje hospodářský deník Handelsblatt.
FOTOGALERIE: Nové elektrické SUV Škoda Elroq
Celkem se v Německu minulý měsíc zaregistrovalo 34 479 plně elektrických automobilů, což je přibližně o 8,7 procenta více než ve stejném měsíci loňského roku. Prodej elektromobilů tak jde proti celkovému trendu prodeje, protože počet nových registrací napříč všemi druhy pohonů v září klesl o sedm procent. Podíl elektromobilů na celkovém prodeji činil 16,5 procenta, to je výrazně více než v předchozích měsících.
Automobilový průmysl v Evropské unii je v krizi, shodli se v dnešní debatě v Evropském parlamentu europoslanci napříč všemi stranami a politickými skupinami. Řešení toho, jak obnovit konkurenceschopnost evropských výrobců, ale vidí odlišně. Podle českého europoslance Alexandra Vondry (ODS) z frakce Evropských konzervativců a reformistů (ECR) je nutné okamžitě revidovat Green Deal, tedy Zelenou dohodu pro Evropu, a zrušit zákaz spalovacích motorů, který EU naplánovala na rok 2035. Jan Farský (STAN) z frakce Evropské lidové strany (EPP) naopak řešení vidí ve větší dostupnosti levných evropských elektromobilů.
Cestu z krize autoprůmyslu vidí Vondra v revizi Green Dealu, Farský v levných elektromobilech
Money
Handelsblatt ale zdůrazňuje, že údajný obrat na trhu s elektromobily způsobily mimořádné okolnosti. Ve stejném měsíci loňského roku totiž skončila platnost státní dotace na firemní elektromobily. V důsledku toho se loni v září v zemi zaregistroval obzvlášť nízký počet elektromobilů.
Čtyři z deseti nových elektromobilů registrovaných v Německu pocházely z koncernu VW. Jeho americký rival Tesla prodal pouze 3758 nových vozů, tedy o deset procent méně než v předchozím roce. Tesla tak v Německu nadále ztrácí podíl na trhu s elektromobily.
Největší evropská automobilka, německý Volkswagen, odsoudila definitivní zavedení cel EU na čínská elektroauta, o kterém Evropská komise rozhodla v pátek. VW vyzývá jak Brusel, tak Peking k tomu, aby i přes tuto definitivu v jednáních dále pokračovaly.
Boj o přežití? Volkswagen se děsí cel na čínské elektromobily
Money
Automobilka amerického miliardáře Elona Muska vyrobila podle interních informací ve své jediné evropské továrně v Grünheide 25. září 400 tisíc elektromobilů. Za odměnu zaměstnancům povolila delší pauzu a dostali kousek pizzy, píše list.
Podíl na německém trhu s elektromobily ztrácí i jeho bývalí lídři Stellantis a Renault. Prodej jejich vozů se meziročně snížil zhruba o dvě třetiny. Ještě před několika lety byl nejprodávanějším elektromobilem v Německu model Zoe od Renaultu.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.