Škoda Auto expanduje do Vietnamu. Chce si tím posílit pozici v regionu
Automobilka Škoda Auto vstupuje na trh ve Vietnamu. Evropské modely tam nabídne již v příštím roce, od roku 2024 budou ve Vietnamu k dispozici také vozy vyráběné v Indii. Zpočátku Škoda počítá s prodejem 30 tisíc vozů ročně, následně chce prodeje zvednout až na 40 tisíc aut za rok. Škoda Auto o informovala v tiskové zprávě. Loni Škoda Auto po celém světě dodala 878 200 vozů.
Vozy bude Škoda Auto na vietnamském trhu nabízet ve spolupráci s místním partnerem, společností Thanh Cong Motor Vietnam. Ve výstavbě je také linka, kde se budou montovat modely Kushaq a Slavia, které Škoda vyrábí v Indii. Do Vietnamu se bude dodávat kompletní sada dílů potřebných pro sestavení těchto dvou modelů. Výrobní linka má být hotova v první polovině roku 2024.
Vietnam poslouží k posílení v regionu
Vietnamský trh má podle firmy optimální předpoklady k dalšímu posílení pozice společnosti Škoda Auto v regionu. „Pro společnost Škoda Auto je vstup na vietnamský trh dalším logickým krokem v naší strategii internacionalizace. Geografická blízkost Indie navíc přináší skvělé synergické efekty; již v roce 2024 budeme do Vietnamu dovážet automobilové sestavy z našeho indického závodu v Puné, což představuje významný pokrok v rámci našeho projektu India 2.0. V konečném důsledku to výrazně posílí naši přítomnost v jihovýchodní Asii,“ řekl předseda představenstva Klaus Zellmer.
Od roku 2023 se budou z Evropy postupně dovážet modelové řady Kodiaq, Karow, Superb a Octavia. Společnost TC Motor zabezpečí místní výrobu a prodej vozů jako lokální partner. Společnost se sídlem v hlavním městě Hanoji, jež má více než dvacetileté zkušenosti s výrobou a prodejem vozů, investuje také do akvizice a rozvoje průmyslových areálů, jako je například průmyslový park Viet Hung. V budoucnu tak budou modely Škoda sjíždět z výrobní linky v závodě v provincii Quang Ninh.
Prodej nových osobních aut v Česku za tři čtvrtletí meziročně klesl o 11,1 procenta na 143 843 vozů. V září odbyt o pět procent vzrostl. Oznámil to Svaz dovozců automobilů. Nejprodávanější je nadále Škoda se 46 018 vozy, druhá je značka Hyundai se 14 628 automobily a třetí Volkswagen prodal 12 115 aut. Následují Toyota, Kia a Dacia.Prodej nových aut v Česku do září klesl o více než desetinu
Money
Škoda dodala o 30 procent méně aut
Indický Kushaq bude možné objednávat ve Vietnamu už od první poloviny roku 2024, od posledního čtvrtletí roku 2024 pak budou přijímány i objednávky modelu Slavia. Na ploše 16 tisíc metrů čtverečních vzniká v Puné závod na výrobu příslušných dílčích sestav. Místní nabídku ve Vietnamu doplní po roce 2025 i plně elektrické modely rodiny Enyaq iV.
Vozy se budou ve Vietnamu prodávat prostřednictvím sítě lokálních partnerů. První partnerské provozovny jsou plánované v Hanoji a Ho Či Minově městě – na obě tato města připadá převážná většina nově prodaných vozů ve Vietnamu. Následně Škoda očekává rychlé rozšíření prodejní sítě na více než 50 partnerů.
Škoda Auto letos za první pololetí dodala zákazníkům v celém světě 360 600 aut, což je meziroční pokles o 30 procent. Provozní zisk klesl na 676 milionů eur (16,6 miliardy korun) z loňských srovnatelných 974 milionů eur (23,9 miliardy korun). Pokles způsobily hlavně vyšší náklady na výrobu a nepříznivý vývoj směnných kurzů. Na výsledky má vliv také rusko-ukrajinský konflikt. Tržby za leden až červen zůstaly v meziročním srovnání téměř beze změny a činily 10,2 miliardy eur (250,4 miliardy korun).
Firma Porsche se stala na burze nejhodnotnější evropskou automobilkou. Její akcie se vyšplhaly na 93 eur (2277 korun), což výrobce luxusních sportovních vozů ohodnotilo na 85 miliard eur (dva biliony korun). Společnost tak co do ocenění předstihla svůj mateřský koncern Volkswagen.Z Porsche se za týden na burze stala nejhodnotnější evropská automobilka
Zprávy z firem
Německý automobilový koncern Volkswagen by v případě přetrvávajícího nedostatku zemního plynu mohl přesunovat výrobu z Německa a východní Evropy do jiných zemí, napsala agentura Bloomberg s odvoláním na vyjádření zástupců podniku. Koncern Volkswagen má továrny v Německu, České republice a na Slovensku, tedy v zemích, které patří v Evropě k nejzávislejším na ruském plynu.Hrozí přesun výroby Volkswagenu z Česka? ptá se Bloomberg
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.