Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Škoda Auto omezuje výrobu. Na vině je zpoždění dodávek elektromotorů od Volkswagenu

Škoda Enyaq iV
ČTK
 ČTK

Automobilka Škoda Auto kvůli snížení dodávek e-pohonů ze závodu Volkswagen Group Components v Kasselu omezuje výrobu plně elektrické řady aut Enyaq. Na omezení výroby upozornil server E15 s odkazem na týdeník Škodovácký odborář. 

Reklama

Omezené dodávky ovlivní výrobu modelů Škoda Enyaq a Enyaq Coupé, nedotknou se modelu Octavia, informovala za automobilku bez dalších podrobností Ivana Povolná. Podle odborového týdeníku byla zrušena jedna noční směna na začátku tohoto týdne a příštího týdne.

„Závod Volkswagen Group Components v Kasselu, který dodává elektrické pohony pro modely na platformě MEB, a tedy i pro plně elektrickou řadu Enyaq, zavedl rozsáhlá opatření k dosažení křivky náběhu výroby e-pohonů. Všechny týmy pracují naplno na dalším navýšení výroby e-pohonů, snížení nevyřízených objednávek a uspokojení zákazníků všech značek koncernu Volkswagen,“ uvedla Povolná.

Německá automobilka Volkswagen v rámci úsporného programu dočasně pozastavila nábor nových zaměstnanců v řadě německých závodů

Volkswagen potrápí invaze levných aut z Číny. Koncern čeká pomalejší růst tržeb

Akcie Volkswagenu klesly poté, co automobilka uvedla, že růst tržeb se letos zpomalí z 15 na 5 procent. Koncern, do kterého patří i mladoboleslavská Škoda Auto, sníží pětiletý plán výdajů do roku 2029 o 10 miliard korun, píše Bloomberg. Automobilový koncern se podle agentury potýká s klesající poptávkou po elektrických vozidlech a sílící konkurencí.

Přečíst článek

Automobilka vyrábí Enyaq na jedné lince s modelem Octavia. Podle odborářského týdeníku byla tento týden zrušená první noční směna v hale M13. „Stejně tak je zrušena první noční směna v příštím týdnu. Důvodem je nedostatek e-pohonů ze závodu v Kasselu. Kvůli chybějícím pohonům tak dojde k útlumu produkce modelu Enyaq, což je v době rostoucího zájmu o tento vůz velmi nepříjemné,“ uvedl týdeník. Zaměstnanci, kteří zůstanou doma, dostanou 80 procent průměrné mzdy. „Tento týden se plánuje výroba o objemu 1273 vozů za den, což je méně než v minulém týdnu,“ uvedl týdeník.

Reklama

„Operativně se soustředíme na zvýšení denní výrobní kapacity modelu Octavia, jehož výroba není nedostatkem ovlivněna,“ uvedla Povolná. V únoru v závodě v Mladé Boleslavi vyrobili přes 3400 modelů Enyaq a Enyaq Coupé a přes 24 100 modelů Octavia, informovala automobilka.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme