Škoda Auto více vyrábí, ale méně prodává. Spoléhá na Indii
Škoda Auto vyrobila ve svých závodech za tři čtvrtletí 647 200 aut, což je o 11,9 procenta více než loni. Údaj nezahrnuje výrobu v partnerských závodech v Číně, Německu a na Slovensku. Odbyt směrem k prodejcům stoupl o 8,3 procenta na 645 500 vozů, uvedla fIrma.
Dodávky koncovým zákazníkům klesly o 22,3 procenta na 544 500 vozů. Důvodem meziročního poklesu je přetrvávající napjatá situace v zásobování kvůli událostem ve světě. Na výsledek měla vliv válka na Ukrajině, výrazný nárůst cen surovin a energií, přetrvávající nedostatek polovodičů a nestabilní dodavatelské řetězce.
"Poptávka po modelech Škoda zůstává vysoká. Děláme proto vše, co je v našich silách, abychom co nejdříve zpracovali nevyřízené objednávky. Vedle toho chceme pokračovat v úspěšném růstovém kurzu na indickém trhu. Dodávky našich vozů zde již převýšily odbyt za celý loňský rok," uvedl člen představenstva odpovědný za prodej a marketing Martin Jahn.
Automobilka Škoda Auto vstupuje na trh ve Vietnamu. Evropské modely tam nabídne již v příštím roce, od roku 2024 budou ve Vietnamu k dispozici také vozy vyráběné v Indii. Zpočátku Škoda počítá s prodejem 30 tisíc vozů ročně, následně chce prodeje zvednout až na 40 tisíc aut za rok. Škoda Auto o informovala v tiskové zprávě. Loni Škoda Auto po celém světě dodala 878 200 vozů. Škoda Auto expanduje do Vietnamu. Chce si tím posílit pozici v regionu
Zprávy z firem
Mateřský Volkswagen minulý týden uvedl, že Škodě za letošních devět měsíců klesl provozní zisk o 4,9 procenta na 856 milionů eur, tedy asi 21 miliard korun. Vzhledem k vysokému množství nevyřízených objednávek a zvýšení počtu dodaných vozů na důležitém růstovém trhu v Indii o 186,9 procenta očekává Škoda pozitivní provozní výsledek i za celý rok.
Škoda vyrábí 12 modelových řad. Provozuje tři výrobní závody v České republice, má výrobní kapacity v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem. Celosvětově zaměstnává 45 tisíc pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.
Německý automobilový koncern Volkswagen by v případě přetrvávajícího nedostatku zemního plynu mohl přesunovat výrobu z Německa a východní Evropy do jiných zemí, napsala agentura Bloomberg s odvoláním na vyjádření zástupců podniku. Koncern Volkswagen má továrny v Německu, České republice a na Slovensku, tedy v zemích, které patří v Evropě k nejzávislejším na ruském plynu.Hrozí přesun výroby Volkswagenu z Česka? ptá se Bloomberg
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.