Škoda Auto vyvinula nové SUV pro indický trh. Je menší než Fabia
Automobilka Škoda Auto vyvinula nové malé SUV Kylaq určené pro indický trh. S novým modelem vstoupí značka do oblíbeného segmentu vozů s délkou pod čtyři metry, který tvoří téměř 30 procent indického automobilového trhu a patří k nejrychleji rostoucím. Po modelech Kushaq a Slavia je Kylaq třetím modelem Škody lokálně vyvinutým a vyráběným v Indii. Ta je v současnosti největším mimoevropským trhem značky.
Světovou premiéru nového vozu Škoda naplánovala na 6. listopad. Dnes odhalila siluetu vozu se speciálním maskováním při příležitosti výročí 24 let svého působení na indickém trhu. Kompaktní SUV se bude vyrábět v závodě Škody v Púně, který je poháněný solární energií o výkonu 18,5 MW.
FOTOGALERIE: Škoda Auto představila v říjnu také nové elektrické SUV Elroq
„Platforma MQB-A0-IN, známá svou všestranností, byla navržena tak, aby byla základem jak pro větší modely, jako jsou Kushaq a Slavia, tak i Kylaq s délkou pod čtyři metry. Zachovali jsme vynikající jízdní dynamiku, špičkovou bezpečnost a osvědčenou kvalitu,“ uvedl vedoucí produktového managementu vozů se spalovacím motorem Škody Jiří Dytrych. Kylaq má podle něj navíc v čelním nárazovém modulu za tepla tvarovanou ocel, a dosahuje tak nejvyšší úrovně pasivní bezpečnosti ve své třídě. „I díky prostornému a pohodlnému interiéru a odvětrávaným sedadlům nastavitelným v šesti směrech bude Kylaq naším ambiciózním lídrem v nejvíce konkurenčním a nejrychleji se rozvíjejícím segmentu v Indii,“ řekl.
Zdálo by se, že velké sedany jsou vymírajícím druhem, ale v Toyotě si dali záležet, aby se devátá generace Toyoty Camry dostala i do Česka. V Evropě bude k dostání jen v zemích Visegrádská čtyřky a Pobaltských zemích.Recenze: Nová Toyata Camry jezdí úsporněji než rachotící turbodiesely
Enjoy
Litrový motor
Design vozu má odrážet indické kulturní motivy a barvy, stejně jako název, který je inspirován horou Kailas a sanskrtským slovem pro křišťál. Kompaktní SUV měří na délku 3995 mm, má rozvor 2566 mm a světlou výšku 189 mm. Je určené do městských ulic, ale neztratí se ani na těžko sjízdných cestách. Vůz pohání motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 koní) a točivém momentu 178 Nm s možností volby šestistupňové manuální nebo šestistupňové automatické převodovky. Kylaq je vybavený mnoha asistenčními systémy, včetně multikolizní brzdy a šesti airbagů. Využívá ekologické materiály včetně bambusové tkaniny použité pro některé komponenty a čalounění kabiny.
Česká automobilka v letech 2022 a 2023 prodala v Indii více než 100 tisíc vozů. Po útlumu prodejů v Číně a odchodu z Ruska jde o její největší trh mimo Evropu. V Indii je zároveň odpovědná za aktivity celého koncernu Volkswagen.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.