Škoda Group a italský Tesmec Rail uzavřely kontrakt na modernizaci železnic

Škoda Group, přední středoevropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zahájila strategickou technologickou spolupráci s italskou společností Tesmec Rail ze skupiny Tesmec, významným hráčem na poli infrastrukturních technologií a vozidel na údržbu tratí a jejich diagnostiku. Škodovka dodá do Itálie v letech 2024 až 2028 celkem 44 sad dílů pro železniční vozy.
Škoda Group a Tesmec Rail chtějí radikálně změnit odvětví těchto vozů a vytvořit pro celosvětový trh vysoce výkonné a ekologické produkty, uvedl mluvčí plzeňské Škody Group Jan Švehla.
Tesmec Rail navrhuje a vyrábí technologická řešení pro elektrifikaci železnic, údržbu tratí a diagnostiku infrastruktury. Jde o pracovní vozidla splňující nejnovější mezinárodní bezpečnostní standardy a diagnostické vozy s integrovanými systémy pro bezpilotní diagnostiku.
Spolupráce obou firem bude zaměřená na technické inovace. Plně elektrické a hybridní pohonné systémy, včetně převodovek založených na akumulaci energie, podpoří železniční vozidla Tesmec vybavená trakční výzbrojí Škoda Group. Kromě snížení dopadu na životní prostředí umožňuje tato integrace rekuperaci, tedy využití energie při brzdění.
Již za pouhé tři roky začne Česká republika připravovat možnost, že by tu někdy začaly jezdit vlaky vyšší rychlostí, než je aktuálních 160 kilometrů v hodině. Přitom se utratí desítky, spíš stovky miliard. A až to jednou skutečně nastane, maximální rychlost bude 320 km/h. To je prostě málo.
Stanislav Šulc: Vlaky v Česku pojedou 500 kilometrů v hodině. Ne, to byl vtip
Názory
Nové udržitelné technologie
„S Tesmekem se pouštíme do změny dopravního průmyslu. Vybavením vozidel Tesmec naší pokročilou trakční výzbrojí chceme změnit definici bezpečnosti, spolehlivosti a komfortu v železniční dopravě,” řekl Petr Novotný, prezident Components & Bus Mobility ve Škoda Group.
Kromě dopravních řešení, která mají minimální dopad na životní prostředí, chtějí firmy zvýšit bezpečnost na železnici. Podle Švehly vytvoří integrované ekologické řešení, které zákazníkům poskytne výhodu na trzích diagnostických vozů, vozidel pro stavbu trakčního vedení a vozů pro údržbu. Škoda Group a Tesmec Rail kvůli tomu upravily své konvenční výrobky.
Naposledy bylo TGV v Česku k vidění letos v létě. Historickou soupravu vyrobenou v roce 1980 nechala přivézt státní organizace Správa železnic, která tak chtěla propagovat přípravu vysokorychlostních tratí v zemi.
Českem se bude prohánět TGV přes 300 kilometrů v hodině. Půjde jen o test
Zprávy z firem
„Výzva ekologických a udržitelných technologií představuje pro Tesmec Group velkou příležitost. Čeká nás mnoho změn. Proto potřebujeme přesné plánování, 'technologickou zvědavost' a strategickou spolupráci, jako je ta se Škodou,” řekl prezident společnosti Tesmec Ambrogio Caccia Dominioni. Partnerství začalo v roce 2020 poté, co Tesmec Rail získal kontrakt od italského správce železnic RFI na čtyři elektrifikované vlakové vozy pro diagnostiku.
Plzeňská skupina Škoda Group ovládla belgickou společnosti The Signalling Company, která se zabývá vývojem digitálního bezpečnostního softwaru a zabezpečovacích systémů pro železniční provozovatele. Cena transakce zůstala tajná.
Škoda Group ovládla belgického výrobce systémů pro autonomní mobilitu
Zprávy z firem
Největší český výrobce prostředků hromadné dopravy se v Itálii zaměří na vlakovou dopravu i na kolejové prostředky městské dopravy.
Škoda Group se rozkročí do Itálie. Založila dceřinku ve Florencii
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.