Škoda Group má první objednávku z Austrálie. Stovku tramvají v Melbourne budou pohánět motory z Plzně

Škoda Group dosáhla dalšího významného milníku. Díky partnerství s Alstomem dodá do australského Melbourne trakční motory v hodnotě přes 300 milionů korun.
Škoda Group, výrobce vozidel a komponentů pro veřejnou dopravu, dodá do nových tramvají pro Melbourne stovky trakčních motorů přibližně za 13 milionů eur (přes 310 milionů korun). Je to první kontrakt plzeňských strojíren v Austrálii. Do města s jednou z největších tramvajových sítí světa dodá tramvaje francouzský Alstom, pro nějž Škodovka vyrobí včetně opce až 1120 trakčních motorů. Uvedl to mluvčí Škody Group Jan Švehla.
„Od příštího roku do listopadu 2028 bude do Melbourne dodáno 400 kusů trakčních motorů pro 100 tramvají. Dalších 720 motorů je součástí opce. Celková hodnota zakázky je přes 13 milionů eur,” uvedl mluvčí. Podle Petra Novotného, prezidenta Components & Bus Mobility Škody Group, jezdí po celém světě spousta vozidel s trakčními pohony Škoda. „Teď můžeme naše špičkové motory poprvé přivézt i do Austrálie a přispět k dalšímu rozvoji jedné z největších tramvajových sítí světa, která je právě v Melbourne,“ řekl.
Trakční motor pro tramvaje v Melbourne vychází z úspěšné řady Škoda FCX. „Podélně uložený motor s výkonem 105 kilowattů a hmotností 360 kilogramů pohání nápravu prostřednictvím dvoustupňové převodovky,“ uvedl mluvčí.
Trakčních pohonů Škoda už bylo po celém světě nasazeno přes 50 tisíc. Každá část je při výrobě testována kvůli zajištění kvality a dlouhé životnosti.
Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zvýšila meziročně provozní zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) o 22 procent na loňských 50,2 milionu eur, tedy v přepočtu přes 1,194 miliardy korun. Tržby strojírenské skupiny vzrostly o 26 procent na 763,7 milionu eur, v přepočtu přes 18,168 miliardy korun.
Škoda Group loni zvýšila provozní zisk o víc než pětinu. Přibývají kontrakty na zahraničních trzích
Zprávy z firem
Škoda Group podepsala svůj dosud největší kontrakt, jehož hodnota přesáhne jednu miliardu eur, což je v přepočtu přes 24 miliard korun. Jde o modernizaci a údržbu nejméně 280 lokomotiv pro Egyptské státní dráhy ENR, uvedl mluvčí Škody Group Jan Švehla.
Historický milník pro Škodu Group. Podepsala rekordní zakázku v Egyptě
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.