Škodovka od dubna zvýší tarifní mzdy o 10 procent. Zaměstnanci dostanou navíc bonus 33 tisíc
Škoda Auto zvýší po dohodě s odbory od dubna mzdové tarify o 10,1 procenta. Za hospodaření v minulém roce pak zaměstnanci dostanou bonus 33 tisíc korun. Odboráři Kovo a vedení Škody o tom zaměstnance informovali dopisem.
Odboráři dále s vedením automobilky vyjednali dorovnání inflace za předchozí období ve výši 4000 korun a k tomu jednorázovou platbu 13 tisíc korun na pracovníka. V dubnové mzdě navíc ještě dostanou jednorázově dalších 15 tisíc korun v souvislosti s výročím 30 let Škody v rámci koncernu Volkswagen.
Zvýšení mzdy a další benefity
Mezi další vyjednané zaměstnanecké benefity patří zvýšení příspěvku na penzijní spoření na 1600 korun měsíčně, zvýšení limitů pro zaměstnanecké půjčky na bydlení nebo pořízení nového vozu Škoda nebo dodatečný jeden milion eur (asi 23,5 milionu korun) na sociální projekty.
Škoda Auto v Česku na konci minulého roku zaměstnávala okolo 35 tisíc lidí, včetně 800 učňů. Mzdové náklady Škody loni dosahovaly 32,5 miliardy korun.
Provozní zisk automobilky se loni snížil o 42 procent na 628 milionů eur, což je zhruba 15 miliard korun. Zisk po zdanění klesl o 53 procent na 415 milionu eur, tedy asi deset miliard korun. Celkové tržby se na rozdíl od provozního zisku zvýšily o 18,5 procenta na 21 miliard eur, tedy v přepočtu zhruba 499 miliard korun. Dodávky aut zákazníkům se loni snížily o 16,7 procenta na 731 300 vozů.
V případě zavedení emisní normy Euro 7 bude Škoda Auto muset uzavřít jednu výrobní halu a o práci přímo u automobilky přijde 3000 lidí. Včetně dodavatelů pak půjde o zhruba 10 tisíc propuštěných lidí. Důvodem je ekonomická nemožnost dále vyrábět a prodávat menší modely Fabia, Scala a Kamiq. V pořadu Otázky Václava Moravce v České televizi to řekl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn.Jahn: Škoda bude muset po schválení Euro 7 propustit tři tisíce lidí a zavřít halu
Zprávy z firem
Německá automobilka Volkswagen neplánuje výrobu nové generace legendárního modelu Golf se spalovacím motorem. Uvedl to v neděli ředitel značky VW Thomas Schäfer v rozhovoru s listem Automobilwoche. Volkswagen tak skončí s výrobou modelu prodávaného od roku 1974, který po desetiletí patřil k neprodávanějším modelům automobilky v Evropě.Schäfer: Golf 8 je poslední generací se spalovacím motorem
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.