Slevomat covidu odolal. Zachránily ho letní pobyty
Největší český cestovní a zážitkový portál Slevomat loni i přes pokračující covidová omezení zaznamenal mírné zotavení. Tržby firmy se vyšvihly nad 1,84 miliardy korun, meziročně jsou o tři procenta výš, ale stále téměř o 40 procent níž než v posledním předcovidovém roce 2019. Přes dramatický propad poptávky v první polovině roku tržby táhl skokový růst v létě a předvánoční sezoně.
„Pandemie působila jako svého druhou dvousečná zbraň. V první polovině loňského roku nebylo možné cestovat, tvrdý lockdown omezil i pohyb mezi okresy, což byznys tvrdě zasáhlo. Nicméně tato situace posléze pomohla k tomu, že po rozvolnění poptávka po cestování a zážitcích dramaticky stoupla. Navíc Češi ve velkém zůstávali v tuzemsku, šlo zejména o rodiny s dětmi, pro které bylo cestování do zahraničí náročnější,” přiblížil šéf Slevomatu Ladislav Veselý.
V konkrétních číslech to znamená že Slevomat v rámci segmentu cestování rostl meziročně v průměru o 11 procent. Jen v tuzemsku firma prodala více než 200 tisíc pobytů pro přibližně 400 tisíc zákazníků. V průměru Češi na Slevomatu utratili za pobyt 5000 korun.
Letní sezona byla pro Slevomat vůbec nejlepší v jedenáctileté historii firmy. Jen během období červen až září firma utržila 750 milionů korun.
Třídenní kosmický let, při němž se nyní na oběžnou dráhu Země dostali čtyři američtí civilisté, kteří nejsou profesionálními astronauty, popisují média jako milník v dějinách turistických letů do vesmíru, které se tím zase přiblížily veřejnosti. Co tedy můžete, ale co nesmíte čekat, pokud o takovém letu taky sníte? Překážkou paradoxně nemusejí být peníze, ty může zaplatit někdo jiný...Chcete letět jako turisté do vesmíru? Co můžete čekat, a co určitě ne
Enjoy
Pomáhaly silné Vánoce
V předvánočním období byla poptávka na Slevomatu o 54 procent vyšší ve srovnání s rokem 2020. Nejžádanější byly zážitky a kosmetické a relaxační procedury.
„Hlavními tahouny byly výstavy a muzea jako například pražské Muzeum fantastických iluzí, plavby lodí po Vltavě, masáže a wellness. Tyto zážitky rostly v hlavní sezoně dokonce několikanásobně,” uvedl Veselý.
Za zážitky lidé loni utratili v hlavní sezoně v průměru 3692 korun, proti stejnému období předcovidového roku 2019 to bylo o 58 procent více.
Slevomat vznikl v roce 2010. Podle informací na webu má více než čtyři miliony registrovaných zákazníků.
Průměrná cena pobytů v hotelech v Praze vlivem koronavirové krize podle rezervačních a prodejních portálů, druhým rokem klesá. Stále v ní totiž chybějí zahraniční turisté.Pražské hotely zlevňují, v regionech pobyt naopak zdražil
Money
Turistický ruch v Česku vykázal v letošním druhém čtvrtletí známky zotavení, ovšem jen v meziročním porovnání. Ve srovnání s druhým čtvrtletím předpadnemického roku 2019 je turistický ruch v ČR stále v těžké křeči. Cestovní ruch nejvíce utrpěl v Praze. Nedojeli Číňani
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.