Spor o pudr, Johnson & Johnson nabízí devět miliard dolarů, aby ukončil žaloby
Americký farmaceutický koncern Johnson & Johnson (J&J) se chystá dohodou za 8,9 miliardy dolarů (téměř 191 miliard korun) ukončit spory o své hygienické produkty. Čelil soudnímu sporu, že způsobují rakovinu. Podnik to v úterý oznámil regulačním orgánům ve Spojených státech.
Johnson & Johnson čelí více než 40 tisíc žalobám od zákazníků, kteří tvrdí, že používání dětského pudru na bázi mastku způsobovalo rakovinu. Někteří uvádějí, že produkt obsahoval rakovinotvorný azbest.
Společnost Johnson & Johnson neustála mediální tlak. Po 130 letech se rozhodla ukončit prodej dětského pudru vyrobeného na bázi mastku. Na celém světě bude nyní prodávat jen ten z kukuřičného škrobu. Na výsledek vleklých sporů upozornila agentura Reuters.Johnson & Johnson končí s prodejem kontroverzního dětského pudru
Zprávy z firem
J&J v roce 2020 v USA přerušila prodej dětského pudru, který byl na trhu téměř 130 let. Učinila tak s odkazem na dezinformace, které podle ní podkopaly poptávku po produktu. Ten se používal k prevenci plenkové vyrážky a k dalším kosmetickým účelům, někdy i jako suchý šampon.
Loni koncern oznámil plány na ukončení prodeje pudru po celém světě. Nyní je v prodeji verze, která obsahuje kukuřičný škrob, píše BBC.
„Řešení této záležitosti prostřednictvím navrhovaného reorganizačního plánu je spravedlivější a efektivnější a umožňuje včas odškodnění žadatelů,“ uvedl pro Bloomberg ve zprávě Erik Haas z J&J.
Dohodnutá platba pro ukončení sporů má být rozložena na 25 let a je výrazně vyšší než dvě miliardy dolarů, jak firma původně navrhovala. V úterý oznámený návrh musí ještě schválit žalující strana a soud.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.