Sportovní gigant Nike propouští, ceny jeho ikonických tenisek míří dolů

Gigant v oblasti sportovního oblečení a obuvi Nike propustí více než 1600 zaměstnanců, tedy zhruba dvě procenta. Firma Nike snížila svoji roční prognózu tržeb, a tak se snaží ořezat náklady. Spotřebitelé stále šetří a to se odráží také na cenách. Maloobchodníci letos zlevnili dvakrát větší počet tenisek Nike než o dva roky dříve.
Kroky některých maloobchodníků ke snížení cen tenisek Nike mohou být předzvěstí problémů. „Je to společnost, která je mistrem v účtování prémiových cen masovému trhu,“ uvedl Brian Yacktman, prezident společnosti YCG Investments, která vlastní akcie Nike.
Nike překvapila koncem prosince investory snížením roční prognózy tržeb na rok 2024. Oznámila také, že v příštích třech letech bude muset snížit náklady o dvě miliardy dolarů, tedy přes 47 miliard korun, za pomoci opatření zahrnujících kromě propouštění i snížení dodávek některých produktů a zlepšení dodavatelského řetězce.
Finanční ředitel Nike Matthew Friend tehdy uvedl, že společnost se potýká s „vysoce propagačním trhem“, zejména ve svém online podnikání, a že zintenzivní plány na snížení nabídky klíčových franšíz uprostřed nejisté spotřebitelské poptávky.
Aukční síň Sotheby's prodává pár vzácných tenisek Apple za 50 tisíc dolarů, v přepočtu asi 1,1 milionu korun.
Sotheby's prodává pár třicetiletých tenisek s logem Applu. Cena jde přes milion
Enjoy
Prodejny mají zůstat ušetřeny
Na konci loňského května měla firma téměř 84 tisíc zaměstnanců. Propouštění má začít okamžitě a jeho druhá fáze má být dokončena ještě v tomto čtvrtletí. Propouštění se nemá dotknout zaměstnanců na prodejnách a v distribučních centrech ani pracovníků v inovačním týmu.
Nike se potýká s větší konkurencí od dalších značek a společnost zasáhly i obavy zákazníků, zda je schopna dodávat inovativní výrobky. V posledních letech firmu také trápily nadměrné zásoby, kvůli kterým musela přistoupit k výrazným slevám zboží, což snížilo její zisky. V posledních několika měsících oznámila změny ve vedení v oblasti inovací, designu, marketingu a technologií.
Také konkurenční společnosti Adidas, Puma a JD Sports varovaly, že letos čekají slabší výsledky hospodaření, protože spotřebitelé omezují nzbytné výdaje, upozornila agentura Reuters.
Semišové tenisky, které se kompletně celé rozloží na kompostu, začala značka Puma testovat před dvěma lety. Na pěti stovkách německých zákazníků ozkoušela biologicky rozložitelný model Re:Suede. Nyní Puma hlásí, že dvouletý experiment se vydařil, obnošené boty se úspěšně rozpadly.
Staré tenisky patří do kompostu. Puma chce svůj biologicky rozložitelný vynález vyrábět už příští rok
Zprávy z firem
Nemáte-li na ikonické lodičky s červenou podrážkou, kupte si aspoň sluneční brýle. Tato rada však bude vyznavačům legendární francouzské značky co platná až v létě 2025. V té době totiž Christian Louboutin uvede na trh svoji vůbec první kolekci brýlí. Pokračuje tak ve svém plánu z roku 2022 rozšiřovat prodej obuvi o nejrůznější kategorie luxusních doplňků.
Po ďábelských lodičkách přijdou brýle. Christian Louboutin míří do nových vod
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.