Spotify rozšiřuje podcastové panství, získal firmy pro analýzu reklamy a obsahu
Největší streamovací hudební platforma Spotify dál sází na podcastový byznys. Koupila dvě analytické společnosti Podsights a Chartable, uvedl server MusicBusinessWorldwide. Za poslední tři roky firma do podcastových služeb investovala vyšší stovky milionů dolarů včetně angažmá kontroverzního moderátora Joea Rogana.
Společnost Podsights se zabývá měřením reklamy na podcastech, Chartable je platforma pro analýzu podcastů. Hodnota transakce nebyla zveřejněna. „Akvizice pomůže inzerentům pochopit, jak podcastové reklamy podporují akce, které jsou pro jejich podnikání důležité,“ uvedl Spotify v prohlášení citovaném serverem MusicBusinessWorldwide (MBW).
Hudební streamovací služba Spotify podnikne kroky proti dezinformacím o covidu-19 na své platformě. Švédský gigant to oznámil poté, co folkrockový písničkář Neil Young začal platformu bojkotovat.Spotify po nátlaku začíná bojovat s dezinformacemi. Roganův kontroverzní podcast ale zůstává
Zprávy z firem
V průběhu času platforma plánuje rozšířit možnosti měření mimo podcasty na „plný rozsah platformy Spotify“, včetně zvukových reklam v hudbě, videoreklamách a grafických reklamách.
Věříme, že lepší měření bude přínosem pro celý ekosystém Spotify a nemůžeme se dočkat, až začneme spolupracovat, uvedl ředitel reklamního obchodního marketingu Spotify Khurrum Malik.
„Je to skutečně jedinečná příležitost spojit síly a zrychlit globální měření reklamy podcastů,“ dodal šéf společnosti Podsight Sean Creeley.
Téma osobního rozvoje v posledních letech plní mediální prostor. Není nouze o články, videa a také podcasty o tom, jak být šťastnější, zdravější, bohatší nebo třeba jak si najít ideálního partnera, práci. Přísliby milionových výdělků při práci z pláže se to jen hemží. Otázkou je, kde hledat kvalitní obsah v moři balastu a ošumělých slov o životním štěstí? S vědomím, že se pouštíme do neklidných vod subjektivních názorů, jsme vybrali Top 5 českých podcastů, které byste si neměli nechat ujít. Top 5 českých podcastů k osobnímu rozvoji. Kým se nechat inspirovat?
Enjoy
Dosud poslední velkou akvizicí byla v listopadu společnosti Megaphone, reklamní a publikační platforma pro podcasty, za 235 milionů dolarů (asi pět miliard korun). V prosinci získalo Spotify také australskou technologickou platformu pro podcasty Whooshkaa, která poskytuje nezávislým tvůrcům a vydavatelům efektivní komplexní platformu pro distribuci a monetizaci jejich podcastů.
Mezi další podcastové společnosti získané platformou patří Gimlet Media a Anchor za 343 milionů dolarů (asi 7,4 miliardy korun) v únoru 2019, stejně jako společnosti Parcast a The Ringer. I to přispělo k tomu, že na konci čtvrtého čtvrtletí loňského roku nabízelo Spotify po celém světě 3,6 milionu podcastů, což znamená mezičtvrtletní nárůst o 12,5 procenta, tedy o 400 tisíc, uvedl MBW.
O v posledních měsících uvadající společnost Peloton projevily zájem hned tři giganty akciového trhu - Amazon, Apple a Nike, což cenné papíry fitness firmy nakoplo k růstu o desítky procent. I tak se ale obchodují pod cenou IPO a hluboce pod jejich maximem, píše agentura Reuters. Tržní hodnota firmy se za rok propadla z 52 miliard dolarů na necelých osm miliard.Upadající Peloton chtějí Apple, Nike i Amazon. K mání by mohl být už za osm miliard
Zprávy z firem
K akvizicím patřila i předloňská smlouva za sto milionů dolarů (2,18 miliardy korun) s jedním z nejpopulárnějších podcasterů Joem Roganem, který si do svých několikahodinových podcastů od roku 2009 zve podnikatele, vědce, herce či hudebníky.
Poté, co v několika dílech ke konci loňského roku začal vystupovat proti vakcinaci a také rád používal slovo „negr“, se několik významných muzikantů v čele s Neilem Youngem a Joni Mitchellovou rozhodlo stáhnout svou hudbu ze Spotify. Firma poté oznámila, že podnikne kroky proti dezinformacím o COVID-19 na své platformě. Roganův podcast ale v nabídce zůstal.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.