Spotify rozšiřuje podcastové panství, získal firmy pro analýzu reklamy a obsahu

Největší streamovací hudební platforma Spotify dál sází na podcastový byznys. Koupila dvě analytické společnosti Podsights a Chartable, uvedl server MusicBusinessWorldwide. Za poslední tři roky firma do podcastových služeb investovala vyšší stovky milionů dolarů včetně angažmá kontroverzního moderátora Joea Rogana.
Společnost Podsights se zabývá měřením reklamy na podcastech, Chartable je platforma pro analýzu podcastů. Hodnota transakce nebyla zveřejněna. „Akvizice pomůže inzerentům pochopit, jak podcastové reklamy podporují akce, které jsou pro jejich podnikání důležité,“ uvedl Spotify v prohlášení citovaném serverem MusicBusinessWorldwide (MBW).
Hudební streamovací služba Spotify podnikne kroky proti dezinformacím o covidu-19 na své platformě. Švédský gigant to oznámil poté, co folkrockový písničkář Neil Young začal platformu bojkotovat.
Spotify po nátlaku začíná bojovat s dezinformacemi. Roganův kontroverzní podcast ale zůstává
Zprávy z firem
V průběhu času platforma plánuje rozšířit možnosti měření mimo podcasty na „plný rozsah platformy Spotify“, včetně zvukových reklam v hudbě, videoreklamách a grafických reklamách.
Věříme, že lepší měření bude přínosem pro celý ekosystém Spotify a nemůžeme se dočkat, až začneme spolupracovat, uvedl ředitel reklamního obchodního marketingu Spotify Khurrum Malik.
„Je to skutečně jedinečná příležitost spojit síly a zrychlit globální měření reklamy podcastů,“ dodal šéf společnosti Podsight Sean Creeley.
Téma osobního rozvoje v posledních letech plní mediální prostor. Není nouze o články, videa a také podcasty o tom, jak být šťastnější, zdravější, bohatší nebo třeba jak si najít ideálního partnera, práci. Přísliby milionových výdělků při práci z pláže se to jen hemží. Otázkou je, kde hledat kvalitní obsah v moři balastu a ošumělých slov o životním štěstí? S vědomím, že se pouštíme do neklidných vod subjektivních názorů, jsme vybrali Top 5 českých podcastů, které byste si neměli nechat ujít.
Top 5 českých podcastů k osobnímu rozvoji. Kým se nechat inspirovat?
Enjoy
Dosud poslední velkou akvizicí byla v listopadu společnosti Megaphone, reklamní a publikační platforma pro podcasty, za 235 milionů dolarů (asi pět miliard korun). V prosinci získalo Spotify také australskou technologickou platformu pro podcasty Whooshkaa, která poskytuje nezávislým tvůrcům a vydavatelům efektivní komplexní platformu pro distribuci a monetizaci jejich podcastů.
Mezi další podcastové společnosti získané platformou patří Gimlet Media a Anchor za 343 milionů dolarů (asi 7,4 miliardy korun) v únoru 2019, stejně jako společnosti Parcast a The Ringer. I to přispělo k tomu, že na konci čtvrtého čtvrtletí loňského roku nabízelo Spotify po celém světě 3,6 milionu podcastů, což znamená mezičtvrtletní nárůst o 12,5 procenta, tedy o 400 tisíc, uvedl MBW.
O v posledních měsících uvadající společnost Peloton projevily zájem hned tři giganty akciového trhu - Amazon, Apple a Nike, což cenné papíry fitness firmy nakoplo k růstu o desítky procent. I tak se ale obchodují pod cenou IPO a hluboce pod jejich maximem, píše agentura Reuters. Tržní hodnota firmy se za rok propadla z 52 miliard dolarů na necelých osm miliard.
Upadající Peloton chtějí Apple, Nike i Amazon. K mání by mohl být už za osm miliard
Zprávy z firem
K akvizicím patřila i předloňská smlouva za sto milionů dolarů (2,18 miliardy korun) s jedním z nejpopulárnějších podcasterů Joem Roganem, který si do svých několikahodinových podcastů od roku 2009 zve podnikatele, vědce, herce či hudebníky.
Poté, co v několika dílech ke konci loňského roku začal vystupovat proti vakcinaci a také rád používal slovo „negr“, se několik významných muzikantů v čele s Neilem Youngem a Joni Mitchellovou rozhodlo stáhnout svou hudbu ze Spotify. Firma poté oznámila, že podnikne kroky proti dezinformacím o COVID-19 na své platformě. Roganův podcast ale v nabídce zůstal.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.