Starbucks má nového šéfa. Investoři zaplesali, akcie firmy prudce posílily

Americký řetězec kaváren Starbucks v úterý jmenoval novým generálním ředitelem Briana Niccola. Firma to uvedla na svém webu. Niccol od roku 2018 stál v čele řetězce rychlého občerstvení Chipotle Mexican Grill. Na zprávu akcie kavárenského řetězce reagovaly růstem, zavřely se ziskem téměř 25 procent. Naopak akcie Chipotle odepsaly asi 7,5 procenta.
Od Niccolova nástupu do čela Chipotle řetězec prudce zvýšil tržby a jeho akcie za posledních pět let více než ztrojnásobily svoji hodnotu, připomněla agentura Reuters.
„Věřím, že je to právě on, koho společnost Starbucks v zásadním okamžiku své historie potřebuje. Má můj respekt a plnou podporu,“ uvedl zakladatel Starbucks Howard Schultz.
Před nástupem do Chipotle Niccol působil jako výkonný ředitel konkurenční společnosti Taco Bell. V ní ještě předtím zastával mimo jiné funkce ředitele marketingu a inovací. Působil také na manažerských pozicích v řetězci rychlého občerstvení Pizza Hut.
Starbucks prochází složitým obdobím. Dostal se pod tlak aktivistického investora Elliott Investment Management, aby zlepšil hospodaření, trpí zvýšenou konkurencí a slábnoucí poptávkou ve Spojených státech a v Číně. Právě nižší poptávce na těchto klíčových trzích firma přičítá, že jí celosvětové tržby za druhé čtvrtletí meziročně klesly o tři procenta. Firma se také v některých zemích podobně jako McDonald's stala terčem bojkotů a protestů kvůli válce v Pásmu Gazy.
Přesně před deseti lety Radek Klein začínal s pojízdným stánkem s kávou a trdelníky. Postupem času jeho společnost Trdlokafe otevřela 230 prodejen a další stovka je franšízanty objednaná. Firma má své pobočky v Česku i dalších evropských zemích, dále také v USA a expanduje i v Dubaji a Kataru.
Trdelník z Brna proráží ve světě. Chystáme expanzi i do Saúdské Arábie, říká zakladatel společnosti Trdlokafe
Leaders
Každý si myslí, že Starbucks prodává kávu. To je sice pravda, ale společnost se chytrým trikem stala neortodoxní bankou, které lidé svěřují peníze, aniž by si je mohli někdy vybrat. Firma tak může hospodařit s 1,7 miliardou dolarů, za které neplatí žádný úrok.
Starbucks si půjčuje bez úroku. Od svých zákazníků
Money
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.