Stellantis zavře továrnu Opelu na převodovky ve Vídni. Elektromobily ji připravily o budoucnost
Mezinárodní automobilová skupina Stellantis v brzké době definitivně uzavře závod německé značky Opel na výrobu převodovek ve Vídni, který nyní zaměstnává zhruba 300 lidí. Informovala o tom agentura APA s odvoláním na vyjádření, které jí automobilka poskytla.
Závod vznikl začátkem 80. let minulého století ve vídeňské čtvrti Aspern. Vyrábí šestistupňové převodovky pro automobily se spalovacími motory a podle firmy Stellantis již nemá budoucnost v důsledku přechodu automobilového průmyslu k elektromobilům.
Nadnárodní automobilka Stellantis a tchajwanský smluvní výrobce Foxconn, který se řadí mezi významné dodavatele společnosti Apple, založili společný podnik na výrobu polovodičů pro automobilový průmysl. Podnik SiliconAuto, který bude polovodiče i navrhovat, začne tyto nedostatkové součástky dodávat v roce 2026.Automobilka Stellantis a Foxconn založí společný podnik na výrobu polovodičů
Zprávy z firem
Členské země Evropské unie letos definitivně schválily normu, která od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových benzinových a naftových aut v EU.
Přesný termín uzavření ještě není stanoven
Společnost Stellantis uvedla, že v příštích týdnech připraví rozsáhlý sociální plán pro zaměstnance závodu. „Zatím neexistuje žádný termín pro ukončení výroby, nyní začínají rozhovory se zástupci zaměstnanců," dodala. Tento proces by měl trvat několik měsíců.
Británii hrozí zavírání automobilových továren a zánik tisíců pracovních míst, pokud rychle nedojedná úpravu brexitové dohody. Uvedla to mezinárodní automobilová skupina Stellantis, která v Británii zaměstnává více než 5000 lidí.Británii hrozí kvůli brexitu krach výroby elektromobilů, varuje třetí největší automobilka na světě
Money
Kromě továrny v Aspernu nemá Stellantis v Rakousku žádné výrobní aktivity. Zaměstnává nicméně v této zemi zhruba 250 až 300 lidí v oblasti prodeje, napsala APA.
Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Ten v roce 2017 koupil značku Opel od americké automobilky General Motors.
Francie slavnostně zahajuje provoz první továrny na výrobu baterií do aut, takzvané gigafactory. Asijské a evropské firmy plánují postavit na severu země celkem čtyři taková zařízení, napsala agentura Reuters. Paříž stupňuje závod s ostatními evropskými vládami o přilákání globálních výrobců automobilů, kteří se snaží přiblížit dodávky komponentů pro elektrická vozidla jejich hlavním trhům.Francie otevírá první z gigatováren. Paříž stupňuje závod o přilákání výrobců automobilů
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.