Stellantis zazáří. Uzavřel dohodu, díky níž v Evropě prodá až půl milionu aut

Automobilový koncern Stellantis uzavřel rámcovou dohodu za několik miliard eur s firmou Ayvens, která se zabývá leasingem a správou vozových parků. Stellantis na základě smlouvy v Evropě v příštích třech letech prodá až 500 000 aut.
Pobočky společnosti Ayvens budou podle smlouvy nakupovat vozidla pro svůj dlouhodobý leasingový park po celé Evropě. První dodávky by měly začít v první polovině letošního roku, uvedl Stellantis. Na základě poptávky se dojednané množství objednávek, jejich složení a termín ještě mohou změnit, dodal.
Společnost Ayvens bude zákazníkům nabízet značky jako Alfa Romeo, DS Automobiles, Fiat, Opel, Peugeot a Vauxhall, uvádí se ve sdělení. Dostupnost značek se může v budoucnu rozšířit na celé portfolio společnosti Stellantis.
Automobilový koncern Stellantis čelí další kritice ze strany italské vlády. Ministrovi průmyslu se nelíbí vliv, jaký má na firmu francouzská vláda, a poukazuje i na to, že Fiat v prosinci poprvé téměř po 100 letech nebyl v Itálii nejprodávanější značkou auta. Stellantis úder vrací výčitkami, že vláda v Římě dostatečně nepodporuje výrobu elektromobilů. Informovala o tom dnes agentura Reuters.
Fiat po sto letech nebyl nejprodávanějším autem v Itálii. Země za to kritizuje Francouze
Zprávy z firem
Od Peugeota až po Lancii
Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Fúze dala dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Lancia, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.
Společnost Ayvens vznikla, když firma ALD Automotive, jejímž většinovým vlastníkem je francouzská banka Sociéte Générale, loni koupila společnost LeasePlan. Ta se zabývá správou vozových parků a mobilitou.
Výkonný ředitel nadnárodní automobilové skupiny Stellantis Carlos Tavares si loni vydělal 36,49 milionu eur (926,8 milionu korun). To je proti předchozímu roku nárůst o 56 procent, oznámila ve čtvrtek firma, mezi jejíž značky patří například Fiat nebo Chrysler. V roce 2022 automobilka manažerovi přiznala celkovou kompenzaci 23,46 milionu eur, uvedla agentura Reuters.
Krize automobilek na jejich šéfy nedoléhá. Tavares z koncernu Stellantis vydělal skoro miliardu
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.