Streamovací služba Deezer si jde na burzu pro desítky miliard
Stejně jako před čtyřmi lety světová jednička na trhu hudebních streamovacích platforem Spotify se rozhodla jít na burzu i konkurenční francouzská společnost Deezer. Vstup plánuje na burzu v Paříži prostřednictví speciální akviziční firmy (SPAC) a očekává přínos 1,05 miliardy eur (asi 25,6 miliardy korun), uvedla agentura Reuters.
Francouzská hudební streamovací platforma Deezer oznámila plány na vstup na burzu v Paříži v rámci dohody ohodnocené na něco málo přes miliardu eur. Uvedla to firma I2PO, která bude fungovat jako takzvaná speciální účelová akviziční společnost označovaná jako SPAC, jež po vstupu na burzu změní jméno na Deezer.
Globální trh s hudebními nahrávkami vzrostl v roce 2021 o 18,5 procenta, a to zejména díky růstu předplatného streamovacích služeb. Celkové tržby za rok 2021 tak dosáhly 25,9 miliardy dolarů (asi 579 miliard korun). Výsledky zveřejnila Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI), která celosvětově zastupuje nahrávací společnosti. Globální trh s hudbou loni vzrostl téměř o pětinu, hlavně kvůli streamování
Money
Transakce ocení společnost Deezer na hodnotu 1,05 miliardy eur, uvedla agentura Reuters. „Deezer je připraven i nadále získávat významný podíl na vzkvétajícím trhu streamování hudby,“ uvedla v prohlášení šéfka I2PO Iris Knoblochová. Podle firmy má Deezer aktuálně 9,6 milionu předplatitelů a loňské tržby dosáhly 400 milionů eur (asi 9,8 miliardy korun).
„Deezer v posledních měsících výrazně zrychlil svou dynamiku a v únoru opět dosáhl dvouciferného růstu. S blížícím se zahájením partnerství RTL+ v Německu, mimo jiné, je budoucnost Deezer jasnější než kdy předtím,“ uvedl předseda představenstva Deezeru Guillaume d'Hauteville.
Hudební streamovací služba Spotify podnikne kroky proti dezinformacím o covidu-19 na své platformě. Švédský gigant to oznámil poté, co folkrockový písničkář Neil Young začal platformu bojkotovat.Spotify po nátlaku začíná bojovat s dezinformacemi. Roganův kontroverzní podcast ale zůstává
Zprávy z firem
Pro Deezer založený v roce 2007 je to již druhý pokus o vstup na pařížskou burzu, upozornil server MusicBusinessWorldwide. Poprvé se tak chystal učinit v roce 2015. Od vstupu, od kterého si sliboval přínos 300 až 400 milionů eur, ale upustil jen několik dní předtím. Odůvodnil to tehdy „tvrdými tržními podmínkami“.
Mnohem větší rival a hlavní konkurent Deezeru Spotify provedl svou první veřejnou nabídku (IPO) v roce 2018. Nyní má firma tržní kapitalizaci kolem 26 miliard dolarů (584 miliard korun). Spotify měla podle interních statistikna konci loňského roku přes 400 milionů uživatelů, z nichž 180 milionů mělo placené předplatné.
Největší streamovací hudební platforma Spotify dál sází na podcastový byznys. Koupila dvě analytické společnosti Podsights a Chartable, uvedl server MusicBusinessWorldwide. Za poslední tři roky firma do podcastových služeb investovala vyšší stovky milionů dolarů včetně angažmá kontroverzního moderátora Joea Rogana.Spotify rozšiřuje podcastové panství, získal firmy pro analýzu reklamy a obsahu
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.