Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Strnadova CNC chce minoritní podíl v podniku Revelyst, nabízí 150 milionů dolarů

Michal Strnad, majitel holdingu Czechoslovak Group
Czechoslovak Group
 ČTK

Zbrojovka Czechoslovak Group (CSG) českého podnikatele Michala Strnada nabídla americké společnosti Vista Outdoor, že by kromě divize sportovního vybavení a zbraní Kinetic Group za 2,15 miliardy dolarů (48,74 miliardy korun) koupila za 150 milionů dolarů 7,5 procenta podniku Revelyst, jak se má Vista po odprodeji Kinetic Group nově jmenovat. Navrhovaná transakce by celý podnik Revelyst ohodnotila na dvě miliardy dolarů (45,3 miliardy korun), uvedla Vista.

Reklama

Několikrát odložená mimořádná valná hromada akcionářů je v tuto chvíli naplánovaná na 27. září v devět hodin místního času, tedy 16 hodin středoevropského letního času. Konat se má on-line.

CSG reagovala na poslední konkurenční návrh investiční skupiny MNC Capital. Ta minulý týden nabídla, že by za celou Kinetic Group dala 43 dolarů za akcii. To odpovídá částce 1,9 miliardy dolarů za Kinetic Group a zhruba 1,2 miliardy dolarů za Revelyst. Za akvizici celé společnosti by tak MNC Capital dala přibližně 3,1 miliardy dolarů. Poslední nabídka CSG ale celou Vistu ohodnocuje na 4,1 miliardy dolarů.

CSG

Reakce společnosti CSG na útoky na Českou muniční iniciativu

Od počátku roku 2024 společný tým Ministerstva obrany ČR, jeho agentury AMOS a předních českých firem obranného průmyslu, jehož součástí jsou i společnosti skupiny CSG, intenzivně pracuje na realizaci tzv. České muniční iniciativy, která má a vždy měla primární cíl v rychlém zajištění co největšího počtu dělostřelecké munice pro Ukrajinu, jejíž absence měla hlavně na počátku roku 2024 klíčový vliv na postup ruských sil na východě Ukrajiny. Je potřeba zdůraznit, že naše společnosti v rámci Muniční iniciativy své závazky plní dokonce v předstihu a v množství, které mělo a má zásadní dopad pro zlepšení situace v oblasti disponibility munice.

Přečíst článek

„Revidovaný návrh MNC výrazně podhodnocuje společnosti Kinetic Group a Revelyst ve srovnání s revidovanou transakcí CSG,“ konstatovalo představenstvo Vista Outdoor. Zároveň MNC vyzvalo k předložení lepší nabídky.

Reklama

Vista se na prodeji divize firmě CSG dohodla už loni v říjnu, kupní cena byla tehdy stanovena na 1,91 miliardy dolarů. O převzetí aktivit společnosti Vista Outdoor nicméně projevily kromě CSG zájem také další podniky, zejména MNC Capital. Firmy CSG a Vista se proto opakovaně dohodly na zvýšení výsledné ceny transakce v reakci na vyšší konkurenční nabídky MNC Capital.

Kritika od kandidáta na viceprezidenta

Proti prodeji části Visty Strnadově CSG se letos zvedl odpor v americkém Kongresu. Mezi čelné kritiky prodeje patřil senátor a nynější republikánský kandidát na viceprezidenta J.D. Vance, který transakci označil za bezpečnostní riziko.

Nová linka na plnění munice velkého kalibru

Strnad u Bratislavy otevřel novou linku na plnění munice pro tanky a minomety

Slovenská společnost VOP Nováky ze strojírensko-zbrojařského holdingu Czechoslovak Group (CSG) českého podnikatele Michala Strnada uvedla do provozu novou linku na plnění munice velkého kalibru. Investice přesáhla částku deset milionů eur (250 milionů korun), oznámili zástupci VOP Nováky. Poptávka zákazníků po munici stoupla po ruské invazi na Ukrajinu z února roku 2022.

Přečíst článek

Prodej na jaře posuzoval vládní výbor pro zahraniční investice v USA, označovaný zkratkou CFIUS. Ten mohl celou transakci zablokovat, nakonec ji ale na konci června schválil. Mimořádná valná hromada se měla potom uskutečnit 2. července. Firma ji nejprve přesunula na 23. července a následně na 30. července.

CSG je globálně působící holding. Hlavní výrobní podniky má v Česku, na Slovensku, ve Španělsku, v Itálii, Indii, Británii a v USA. Zaměřuje se na strojírenství, automobilový, železniční, letecký a obranný průmysl. V podnicích holdingu CSG a propojených firmách pracuje více než 10 tisíc lidí.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme