Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Opravuje kabelky za milion, i ty za pár tisíc. Práci ševce z Prahy znají i za hranicemi

Tomáš Valta
Newstream/Petra Jansová
Petra Nehasilová

Švec v Panské ulici umí vrátit lesk luxusním kabelkám i botám. U tašky, kterou pořídíte v řádech desítek tisíc korun, se to vyplatí.

Reklama

Při procházce Panskou ulicí v Praze 1 si nejde nevšimnout dvou míst. Jedním z jich je museum slavného českého malíře Alfonse Muchy, to druhé upoutá pozornost všech, kteří mají rádi boty a kabelky. Ve výloze jednoho z tamních obchodů, téměř naproti zmiňovanému muzeu, totiž visí nepřeberné množství kožených doplňků.

Na skutečný ráj milovníků obuvi a také luxusních kabelek ale narazíte až uvnitř. Naproti vchodu stojí stylové kožené kozačky. Vozí je ze Španělska a přizpůsobí je tu každému na míru. Prodávají tady i kožené pásky, hromady obyčejných i neobyčejných barevných tkaniček, lžíce na boty nebo i cedrové napínáky na boty. Vůně kůže je tu cítit na každém kroku.

Ještě zajímavější pohled se ale naskytne každému, kdo vnikne do zádních prostor obchodu. Visí tu ty nejluxusnější a také nejdražší kabelky věhlasných značek jako je Louis Vuitton, Hermès nebo Prada. Ty tu ale neprodávají, nýbrž jim zde vrací zašlý lesk. „Nejdražší kabelku, kterou jsme opravovali, byla od Hermès asi za milion korun,“ vysvětluje zdejší vedoucí a majitel v jedné osobě Tomáš Valta.

Reklama

Obuvnickému řemeslu se věnuje od svých 18 let, tedy bezmála 30 let. Konkrétně v Panské ulici funguje od roku 2018. „Poptávka po našem řemeslu byla vždy, i když v některých letech pravda slabší,“ vypráví Valta. I proto se rozhodl přeorientovat na renovace a opravy luxusních značek. O jeho služby je evidentně zájem. Jen během povídání sem hned tři ženy přinesly svoje „vuittonky“.

Cena za „vyčištění“ kabelek, jejichž cena se pohybuje i kolem 100 tisíc korun, není nijak vysoká. Zpravidla jde o částku do dvou tisíc. „Některé opravy jsou finančně náročnější. Například když přijde zákaznice, že se jí rozbil zámek nebo spona. I tohle umíme řešit. Jen je to časově i finančně náročnější,“ dodává Valta. Jeho tým čítá 10 lidí, každý z jeho zaměstnanců se specializuje na něco jiného. 

Ikonické Birkinky zdraží. Zákazníkům to ale nevadí

Vyrábí kabelky v ceně bytu. A o zákazníky nemá nouzi. Francouzský módní dům Hermés výrazně zvýšil tržby. A oznámil, že zdraží. Zaměstnancům ale vyplatí štědrý bonus.

Přečíst článek

Vedle oprav haute couture kabelek zde řeší i luxusní boty. „Nejčastěji jsou to tenisky. A bude to znít trochu zvláštně, ale hodně sem chodí ženy s pantoflemi od Prady,“ říká Valta a ukazuje jedny modré, které po zásahu vypadají opravdu jako nové.

Chodí sem ale i lidé s „běžnými botami“, třeba za tři tisíce. A stojí každá bota či kabelka za opravu? „Naceníme, kolik bude případná oprava stát a rozhodnutí, zda bude zákazník chtít do svých bot, batohu či tašky investovat, už necháme na něm,“ říká Valta. Ne vždy to ale stojí za to, přiznává. Mnohdy se totiž cena opravy může vyšplhat mnohonásobně výš, než kolik věc stála. Což samozřejmě například u luxsuních kabelek neplatí, upozorňuje. Ty si cenu drží i po dvaceti letech a jsou také vnímány jako alternativní investiční artikl

Sekáč Vinted i luxusní značky odhalují padělky. Okem i skrze umělou inteligenci

Sekáč Vinted i luxusní značky odhalují padělky. Okem znalce, ale také pomocí umělé inteligence

Je to nekonečná hra na kočku a myš, připodobňují lidé z módního byznysu odchytávání padělků. Společnost Vinted provozující tržiště s módou z druhé ruky nyní zavádí službu ověřování dražších položek. Zkoumat je mají experti v Hamburku. To nedávno spuštěný americký TikTok Shop už spoléhá při odhalování fejků na umělou inteligenci.

Přečíst článek

Stejně živý jako je jeho servis, jsou i jeho sociální sítě. Konkrétně Instagram. I odsud chodí poptávky a Valta jich prý každý večer řeší desítky. Zboží na opravu, mimochodem v Panské dělají i klíče nebo čistí oblečení, posílají i mimopražští. Nejčastěji z Brna a ze Slovenska. Objednávky Valta dostává ale i z Německa. A do budoucna uvažuje i o zřízení franšízy.

Gucci

Bohatství z TikToku. Papírové tašky s logem drahých značek se proměnily v trofeje za tisíce

Luxusní značkové zboží má mnoho podob. Tou nejpokleslejší jsou fejky. Drahých kousků chtiví zákazníci, kteří si nemohou dovolit kabelku od Diora či Prady, přišli na celkem levný způsob, jak hrdě nosit značkovou tašku, a přitom se nesnížit ke koupi její napodobeniny. Novým hitem jsou teď papírové nákupní tašky – od těch, do nichž luxusní butiky ukládají pečlivě zabalené drahé zboží, až po taštičky, v nichž se dříve ocitla krabička s cenově dostupným, ale značkovým krémem či parfémem.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme