Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Světový den první pomoci. Polovina Čechů se ji nikdy neučila, řetězec Penny to chce změnit

Světový den první pomoci. Polovina Čechů se ji nikdy neučila, řetězec Penny to chce změnit
Penny, užito se svolením
Komerční spolupráce

Pouze 15 procent Čechů si je jistých, že by dokázali správně poskytnout první pomoc člověku v kritickém stavu. Přitom právě rychlý a správně provedený zásah může rozhodnout o tom, zda pacient přežije, bude mít trvalé následky, anebo bude žít ve zdraví. V situaci, která vyžadovala první pomoc, se již ocitlo 46 procent dospělých Čechů, 13 procent dokonce opakovaně. Vyplývá to z aktuálního průzkumu, který před sobotním Světovým dnem první pomoci realizovala společnost Penny. Ta se této problematice dlouhodobě věnuje a nyní ve spolupráci se záchranářem Markem Dvořákem (na snímku) poskytuje kurzy první pomoci pro veřejnost zdarma.   

Reklama

Průměrná doba, za kterou ke zraněnému přijede záchranka v případě nejvyšší naléhavosti je lehce přes 8 minut. Doba, během které začne při zástavě srdce odumírat mozek, je však přibližně minut 6. V případě dušení dochází ke ztrátě vědomí dokonce už za 1 minutu. Proto je poskytnutí první pomoci klíčové. Každá minuta totiž může rozhodnout o osudu pacienta,“ říká záchranář Marek Dvořák.

Převážná většina lidí podle výsledků průzkumu poskytovala první pomoc svým blízkým – rodině, přátelům, kolegům nebo spolužákům. „Zdravotní potíže v kruhu nejbližších lidí jsou těmi nejběžnějšími ke kterým přijíždíme,“ potvrzuje záchranář Marek Dvořák a doplňuje: „Je velmi důležité zachovat chladnou hlavu a rychle reagovat, což člověk dokáže pouze tehdy, když si zásady první pomoci pravidelně připomíná.

Průzkum Penny

Průzkum ukázal, že skoro polovina lidí (46 procent) ještě kurz první pomoci nikdy neabsolvovala, nebo si to nepamatuje. A to i přesto, že výrazná část znalostí je součástí výuky v rámci povinné školní docházky. Z těch, kteří kurz absolvovali, ho nadpoloviční většina dokončila před více než 3 lety a největší jsou počty těch, kdo mají kurz starší než 10 let. „Některé techniky, které se učily před mnoha lety už navíc nejsou aktuální,“ připomíná Dvořák.

Reklama

Motivací finanční úspora nebo nemoc blízkého

Největší motivací k absolvování kurzu by pro Čechy, kteří jej ještě nemají za sebou, bylo, pokud by byl bezplatný, ukázal průzkum. V takovém případě by se do něj přihlásilo přes 46 procent respondentů. A právě na tuto motivaci vsadil řetězec Penny, který v rámci své osvětové kampaně nabízí veřejnosti možnost absolvovat online kurz záchranáře Marka Dvořáka zdarma.

Průzkum Penny

„V Penny jsme nejprve poskytli kurz našim zaměstnancům a dnes už víme minimálně o třech případech, kdy naši zaměstnanci v okolí prodejen někomu pomohli zachránit život. To nás vedlo k rozhodnutí zprostředkovat bezplatný kurz také veřejnosti. Myslíme si, že je to věc, která by měla být dostupná pro každého bez ohledu na jeho finanční možnosti,“ říká Florian Nagele, generální ředitel společnosti Penny a doplňuje: „Výhodou online kurzu je, že si ho každý může projít kdykoliv se mu to hodí a navíc mu zůstane k dispozici napořád.“

O kurzy první pomoci, které jsou jinak placené, je mezi Čechy velký zájem. „Bezplatný on-line kurz dostupný na webových stránkách www.penny.cz/prvni-pomoc již využilo přes 45 tisíc lidí. Zájem veřejnosti nás velmi mile překvapil a moc nás těší, že naše rozhodnutí má tak příznivou odezvu,“ doplňuje Naegele.

Kurz poskytuje podrobné informace o první pomoci pro dospělé i děti. Například o tom, jak postupovat při resuscitaci, dušení, ztrátě vědomí, krvácení, infarktu nebo třeba dopravní nehodě.

Zaměstnanci Penny zachraňují životy

Zaměstnanci Penny zachraňují životy. Řetězec pro ně připravil bezplatný zdravotnický kurz

Ve spolupráci s lékařem letecké záchranné služby Markem Dvořákem a jeho projektem #kryjemevamzada připravilo Penny pro všechny své zaměstnance bezplatné kursy první pomoci. Více než 7 000 zaměstnanců díky nim získá základní informace o řešení situací, ve kterých mohou zachránit život. Penny tak bude mít pro tyto případy nadstandardně proškoleny všechny své zaměstnance.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme