Švýcarští hodináři nestíhají. Poptávku po pandemických restrikcích táhnou Číňané
Hodinky švýcarských značek Rolex, Omega, Tissot, Longines, Richemont či Patek Philippe se prodávají lépe než před pandemií. I přes zvýšení cen.
Největší britský prodejce švýcarských hodinek Rolex, společnost Watches of Switzerland, uvedl, že poptávka po luxusních hodinkách zůstává solidní, a to i přes zvýšení cen některých největších značek. „Čekací listiny na nejžádanější hodinky se zvyšují a průměrné prodejní ceny rostou,“ uvedl generální ředitel společnosti Brian Duffy v prohlášení k oznámení celoročních výsledků. Akcie firmy v reakci na zprávu přidaly až 12 procent, píše agentura Bloomberg.
Za fiskální rok končící 30. dubna, společnost Watches of Switzerland podle informací vykázala tržby ve výši 1,54 miliardy liber (asi 43 miliard korun).
Vývoz švýcarských hodinek se v roce 2023 nadále zvyšoval poté, co v roce 2022 dosáhl rekordní hodnoty více než 24 miliard franků (asi 593 miliardy korun). Oživení v Číně po pandemických restrikcích vyvážilo obavy ze zpomalení poptávky v USA, které jsou největším trhem pro luxusní hodinky.
Ceny luxusních švýcarských hodinek na sekundárním trhu jsou nejníže téměř za dva roky. Na vrcholu byly modely značek Rolex, Audemars Piguet a Patek Philippe na začátku loňského roku. Ceny použitých luxusních švýcarských hodinek klesají, Patek Philippe i Rolex jsou levnější o desítky procent
Trhy
Ve čtvrtek zveřejnila své výsledky za první pololetí letošního roku také společnost Swatch Group, která vyrábí i luxusní hodinky švýcarských značek Omega, Tissot a Longines. Čisté tržby firma zvýšila meziročně o 18 procent na 4,02 miliardy švýcarských franků (99,1 miliardy korun), čímž překonala odhady analytiků. Podnik těžil z odstranění proticovidových opatření v Asii a z čilého prodeje v Evropě a v Severní Americe. I jeho akcie po poledni vykazovaly téměř sedmiprocentní růst.
„Po letech klesající spotřeby se podnikání v Hongkongu plně zotavilo, což vedlo ke ztrojnásobení prodeje,“ uvedla firma s tím, že i v domovském Švýcarsku se prodej zvýšil o 50 procent. Velký zájem byl ale především o levnější plastové hodinky Swatch určené pro masový trh.
Konkurenční švýcarský výrobce hodinek Richemont by měl oznámit své hospodářské výsledky v pondělí.
Počet propracovaných padělků hodinek se zvyšuje, upozornil prodejce použitých hodinek Watchfinder & Co. Nejvíce se falšují hodinky značky Rolex, které tvoří asi polovinu odhalených padělků. Generální ředitel společnosti Watchfinder Arjen van de Vall agentuře Bloomberg řekl, že zhruba u deseti procent hodinek přijatých loni od prodejců bylo při ověřování pravosti zjištěno, že jsou to padělky.Každý druhý odhalený padělek hodinek jsou rolexky. Kvalita roste
Enjoy
Ceny použitých švýcarských hodinek jsou nejníže za dva roky
Nejníže téměř za dva roky se ocitly ceny luxusních švýcarských hodinek na sekundárním trhu, uvedla dříve agentura Bloomberg. Na vrcholu byly modely značek Rolex, Audemars Piguet a Patek Philippe na začátku loňského roku. Poptávka ochladla kvůli zpomalování ekonomiky, vyšším úrokovým sazbám a pádu kryptoměnového trhu, vyplývá z dat obchodníka s hodinkami z druhé ruky, londýnské společnosti Subdial.
Nejlépe se dařilo za posledních 12 měsíců hodinkám Rolex Lady-Datejust z oceli a zlata, jejichž cena vzrostla o 2,6 procenta a v průměru dosáhla 3892 dolarů. Zlaté Rolex Day-Date 18038 ze sedmdesátých a osmdesátých let zaznamenaly cenový nárůst o 1,4 procenta na 17 756 dolarů.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.