Výrobce hodinek Swatch je opět v zisku. Lidé po lockdownech dohánějí nákupy
Švýcarský výrobce hodinek značky Swatch je opět v černých číslech. Po loňské ztrátě vyvolané koronavirovou pandemií v letošním prvním pololetí vydělal přes šest miliard korun.
Švýcarská skupina Swatch se v prvních šesti měsících letošního roku vrátila k zisku, a to díky oživení poptávky, kterou loni zasáhla pandemie nemoci covid-19. Čistý zisk činil 270 milionů švýcarských franků (6,4 miliardy korun) ve srovnání se ztrátou 308 milionů franků ve stejném období loni. Tržby se pak zvýšily o více než polovinu na 3,39 miliardy franků.
Firma očekává další zlepšení tržeb ve druhé polovině roku díky zmírnění protiepidemických opatření, včetně omezení cestování. „Na základě výrazně zrychleného růstu tržeb ve druhém čtvrtletí, zvláště v měsíci červnu, očekává Swatch Group další silný růst v místních měnách ve druhé polovině roku a tržby nad úrovní roku 2019,” uvádí výrobce ve sdělení.
Jsou tři věci škodlivé pro firmu jako rakovina, radí investorská legenda. Firmu vám zabijí tři věci, říká Warren Buffett
Leaders
Prodej švýcarských hodinek se zvýšil díky solidní poptávce v pevninské Číně a ve Spojených státech, a také díky opětovnému otevření prodejen v Evropě. Hodnota vývozu švýcarských hodinek ale byla v prvních pěti měsících letošního roku stále o tři procenta nižší než v roce 2019, upozornila agentura Reuters.
Firma Swatch Group v současné podobě vznikla v roce 1983, kdy také začala prodávat stejnojmenné plastové hodinky. Patří jí ale také luxusní značky Longines, Tissot, Omega či Breguet.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.