Televize Nova pro příští rok zdraží reklamu průměrně o 18 procent, nejvýrazněji za dekádu

Televizní skupina Nova počítá ve své obchodní politice pro rok 2024 se zvýšením ceny za reklamní prostor v průměru o 18 procent, uvedl server Mediaguru, kterému to potvrdil obchodní ředitel skupiny Jan Ulrych. Dvouciferný růst ceny pro příští rok naznačil dřív také Vladimír Pořízek, obchodní ředitel zastupitelství Media Club, které patří televizní skupině Prima.
„Vzhledem k rostoucí poptávce po komerčním prostoru a zároveň vyšším nákladům při výrobě pořadů jsme nuceni zvýšit průměrnou cenu pro klienty v roce 2024 o 18 procent,“ cituje Ulrycha Mediaguru. Podle serveru to bude nejvýraznější zvýšení ceny v posledních více než deseti letech. Nova bude dál reklamní prostor primárně prodávat na cílovou skupinu 15 až 54 let.
Nově skupina Nova zavede desetiprocentní příplatky za umístění reklamy ve svých premiérových pořadech a také za pozdní objednávky přijaté více než deset pracovních dní po vydání programu, píše server. „Velká část našich dlouhodobě spolupracujících klientů využila možnost uzavřít spolupráci pro příští rok za výhodnějších cenových podmínek na aktuálních parametrech roku 2023 před spuštěním naší nové obchodní politiky,“ doplnil Ulrych.
Trh předplatitelských streamovacích služeb, jako jsou například Spotify nebo YouTube, které umožňují uživatelům on-line poslech hudby, meziročně vzrostl. Podle Ochranného svazu autorského předplatitelské streamovací služby loni navýšily příjmy zhruba o 70 milionů korun na 178 milionů korun, což představuje proti předchozímu roku nárůst o 63 procent.
Streamovací služby navýšily příjmy o desítky milionů. Lídrem je Spotify
Zprávy z firem
Pořízek serveru Mediaguru v červnu řekl, že komerční televize musejí reklamu zdražit, pokud budou chtít z trhu získat alespoň stejné peníze jako dosud. Poukázal na inflaci, která televizím zvyšuje náklady. „Proto by naše reálná inflace měla být nad 20 procenty. Otázkou je, zdali je to reálné a zdali budou klienti takovou inflaci akceptovat. Obávám se, že ne v jednom roce a bude nutné ji rozložit, nicméně dvouciferná inflace někde k 15 procentům bude zcela určitě,“ podotkl.
Skupina Prima měla podle dosud posledního měření ATO-Nielsen letos v září největší sledovanost ve skupině diváků od 15 let. V užších věkových vymezeních diváků 15 až 54 let a 15 až 69 let byla nejsilnější Nova. Veřejnoprávní Česká televize byla ve všech třech věkových vymezeních třetí, uvedl Mediaguru.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.