Čínský prodejce Temu se ohrazuje proti stížnostem evropských spotřebitelů
Temu se ohrazuje proti stížnostem evropské spotřebitelské organizace BEUC, podle níž čínský internetový obchod s levnou módou využívá manipulativní praktiky a dostatečně nechrání spotřebitele.
„Pokud jde o stížnost BEUC, bereme ji velmi vážně a důkladně ji prostudujeme. Doufáme, že budeme pokračovat v dialogu s příslušnými zúčastněnými stranami,“ píše obchod ve vyjádření pro Newstream. „Tam, kde zjistíme oblasti, které je třeba zlepšit, budeme ochotni spolupracovat na zlepšení našich služeb a odstranění případných nedostatků,“ doplnil.
Manipulativní praktiky
Evropská spotřebitelská organizace BEUC stížnost předložila Evropské komisi. Výtku stejného znění předložilo příslušným národním úřadům 17 jejích členů, včetně českého dTestu. Organizace BEUC tvrdí, že obchod Temu často neposkytuje spotřebitelům klíčové informace o prodejcích, kteří nabízejí zboží prostřednictvím jeho platformy. Za nedostatečné považuje rovněž informace o tom, na jakém základě obchod nabízené zboží doporučuje. Temu navíc podle BEUC používá manipulativní praktiky, které mají přimět spotřebitele, aby utratili více peněz, než původně plánovali.
Organizace se domnívá, že obchod tím porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA) a že by ho příslušné úřady měly začít vyšetřovat. „Chceme si posvítit na řadu nezákonných praktik, které neberou zřetel na zájmy spotřebitelů a které musejí úřady omezit,“ uvedla generální ředitelka BEUC Monique Goyensová.
Obchod Temu začal v Evropské unii působit zhruba před rokem a zažívá na unijním trhu silný růst. V současnosti ho v EU alespoň jednou měsíčně používá přes 75 milionů lidí.
Čínský internetový obchod s levnou módou Temu čelí v Evropské unii stížnosti ze strany organizací na ochranu spotřebitelů. Temu podle nich spotřebitele dostatečně nechrání a používá manipulativní praktiky. Evropská spotřebitelská organizace BEUC oznámila, že stížnost předložila Evropské komisi. Dodala, že stejnou stížnost předložilo příslušným národním úřadům 17 jejích členů, včetně českého dTestu.Čínský prodejce Temu čelí v EU stížnostem kvůli nekalým praktikám
Zprávy z firem
Zlínská skupina HP Tronic se stala jediným majitelem prodejce elektroniky Datart. Od investičního fondu Genesis Private Equity Fund III vykoupila čtvrtinový podíl. Serveru Seznam Zprávy to řekl generální ředitel HP Tronic Daniel Večeřa. Cenu za odkup nezveřejnil.Datart má jediného majitele. A plán fúzovat se slovenským hráčem
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.