Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Tesla levné elektroauto nevyrobí, uvedla agentura Reuters. Opět lžou, opáčil Musk

Logo automobilky Tesla
ČTK
 ČTK

Americká automobilka Tesla upustila od projektu levného elektromobilu. Informovala o tom agentura Reuters s odvoláním na obeznámené zdroje. Investoři počítali s tím, že vůz dostupný masám přispěje k růstu podniku. Akcie Tesly po zveřejnění zprávy klesly o téměř pět procent, později část ztrát smazaly. Šéf Tesly Elon Musk po zveřejnění zprávy na síti X napsal, že „Reuters (znovu) lže“.

Reklama

Na stejné platformě bude Tesla nadále vyvíjet samořízené taxi, uvedly zdroje. Rozhodnutí znamená opuštění dlouhodobého cíle, který Musk často charakterizoval jako hlavní cíl firmy: cenově dostupné elektromobily pro masy. Jeho první plán z roku 2006 počítal nejprve s výrobou luxusních modelů a následným využitím zisků k financování „levného rodinného vozu“.

Ještě v lednu Musk investorům řekl, že Tesla plánuje zahájit výrobu cenově dostupného modelu ve svém závodě v Texasu ve druhé polovině roku 2025. Agentura Reuters s odvoláním na zdroj loni v listopadu napsala, že automobilka plánuje ve svém německém závodě vyrábět elektromobil za 25 tisíc eur (přes 630 tisíc korun).

Nejlevnější současný model Tesly, sedan Model 3, se ve Spojených státech prodává za přibližně 39 tisíc dolarů (přes 910 tisíc korun), na české trhu jeho cena podle webu Tesly přesahuje jeden milion korun. Cena levného elektromobilu, který se někdy označoval jako Model 2, měla začínat na zhruba 25 tisíc dolarů.

Tesla, ilustrační foto

Kdysi král elektromobility, dnes chřadnoucí impérium. Konec Tesly se blíží

Kdo dnes kupuje elektromobil, nekouká pouze po Tesle. Spíše naopak. Pravděpodobnost, že si Teslu v nabídce elektromobilů vybere klesá každý měsíc. Hodnota akcí od svého vrcholu ztratila už 60 procent. Začíná se impérium hroutit?

Přečíst článek

Reklama

Dva zdroje uvedly, že se o rozhodnutí Tesly vyřadit Model 2 dozvěděly na schůzce, které se zúčastnily desítky zaměstnanců. Jeden z nich sdělil, že se schůzka konala koncem února. Musk podle něj nakázal, že se má nadále pokračovat ve vývoji samořízeného taxi. Tyto informace potvrdil i třetí zdroj, podle nějž nové plány počítají s výrobou samořízeného taxi, ale v mnohem menších objemech, než se předpokládalo u Modelu 2.

Tesla čelí tvrdé celosvětové konkurenci čínských výrobců elektromobilů, kteří zaplavují trh automobily s cenou až 10 tisíc dolarů. Plán na samořízené taxi, jehož realizace by mohla trvat déle, představuje náročnější technickou výzvu a větší regulační riziko, napsala Reuters.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Americký miliardář Elon Musk

Analýza: Zázračných 150 procent. Jak Tesla dokázala za půl roku vydělat investorům tolik?

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme