Těžkopádná jízda. Zisk Mercedesu spadl na polovinu

Výrobce luxusních vozů z poklesu viní slábnoucí čínský automobilový trh.
Zisk německého výrobce luxusních aut Mercedes-Benz před úroky a zdaněním klesl meziročně o 48 procent na 2,52 miliardy eur (63,6 miliardy korun). Mohl za to hlavně slabý výkon na důležitém čínském trhu. Uvedla to automobilka v dnešním prohlášení.
Tržby ve třetím čtvrtletí klesly o 6,7 procenta na 34,5 miliardy eur. Čistý zisk se snížil o 53,8 procenta na 1,72 miliardy eur.
Zhoršené prognózy společností Volkswagen, Stellantis a dalších výrobců automobilů vyvolávají obavy, že evropský automobilový průmysl zabředne ještě do hlubšího a delšího útlumu. Na svých internetových stránkách to napsal britský ekonomický list Financial Times (FT).
FT: Evropský autoprůmysl zabředl hluboko v problémech
Money
V reakci na výsledky automobilka uvedla, že bude muset urychlit snižování nákladů. Žádné další podrobnosti však k tomu zatím neposkytla. Mercedes v roce 2020 spustil plán, jehož cílem je srazit náklady v rozmezí let 2019 a 2025 o 20 procent. Podle finančního ředitele se zatím podařilo snížit náklady o 15 až 16 procent.
V hlavní divizi osobních automobilů provozní zisk klesl o 63,8 procenta na 1,2 miliardy eur. Tržby se snížily o 5,6 procenta na 25,6 miliardy eur. Provozní zisková marže v divizi se propadla na 4,7 procenta z loňských 12,4 procenta. Celkem prodal Mercedes ve čtvrtletí 503 573 vozů, což je o 1,4 procenta méně než před rokem. V divizi dodávek provozní zisk klesl o 13,6 procenta na 618 milionů eur a tržby o 5,7 procenta na 4,66 miliardy eur.
Číňané omezují nákup luxusního zboží
Výrobce luxusních vozů ve třetím čtvrtletí dvakrát snížil celoroční plán ziskové marže. Připojil se také k rostoucímu počtu evropských automobilek, které z poklesu zisků a marží viní slábnoucí čínský automobilový trh.
Zisk ve třetím čtvrtletí zasáhla skutečnost, že čínští spotřebitelé v oslabující ekonomice nadále omezují nákup luxusního zboží. To se podepsalo hlavně na prodeji lukrativního modelu třídy S v zemi. Navíc v Číně roste konkurence od domácích výrobců. Současně stouply náklady na modernizaci modelů, zejména novou verzi SUV třídy G, které se ale dostanou na trh v příštím čtvrtletí.
Německé automobilky by se neměly bát čínské konkurence v oblasti elektromobilů. Řekl to dnes kancléř Olaf Scholz. Upozornil přitom, že německý automobilový průmysl už se v minulosti vyrovnal s příchodem silné konkurence z Japonska i ze Severní Koreje. Informuje o tom agentura Reuters.
Čína německý autoprůmysl na kolena nedostane. Už jsme zvládli horší, vzkázal Scholz
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.