Toyota a Daimler spojí síly. V Japonsku budou vyrábět náklad | Newstream

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Toyota a Daimler spojí síly. V Japonsku budou vyrábět nákladní auta

Japonská automobilka Toyota Motor a německý Daimler Truck Holding uzavřely předběžnou dohodu o spojení svých aktivit pro výrobu nákladních automobilů v Japonsku.
Profimedia
 ČTK

Japonská automobilka Toyota Motor a německý Daimler Truck Holding uzavřely předběžnou dohodu o spojení svých aktivit pro výrobu nákladních automobilů v Japonsku. Finanční podmínky transakce firmy zatím nezveřejnily.

Společnost Daimler Truck vlastní japonského výrobce nákladních vozů Mitsubishi Fuso Truck and Bus. Ten by se podle dohody měl spojit s firmou Hino Motors, která je divizí Toyoty. Předpokládá se, že s akciemi sloučeného podniku se bude obchodovat na tokijské burze, uvedla agentura Reuters.

Toyota vyrobila rekordní počet aut. Pomohla lepší dostupnost čipů

Čipový hladomor skončil. Toyota v dubnu vyrobila rekordní počet aut

Největší japonská automobilka Toyota Motor v dubnu zvýšila celosvětovou výrobu meziročně o 13,8 procenta na 787 tisíc vozů, což je dubnový rekord. Za rekordním výsledkem je zlepšení dostupnosti mikročipů a také zotavení po pandemii covidu-19. Vyšší byl v dubnu také prodej vozidel, oznámila firma.

Přečíst článek

Šéf společnosti Daimler Truck Martin Daum na tiskové konferenci v Tokiu označil spojení aktivit za příležitost k zajištění dostatečných zdrojů pro technologický rozvoj. „Urychlujeme cestu k nulovým emisím. Je tady však jedna velká překážka, a to jsou potřebné finance,” uvedl Daum.

Elektromobily budou už po roce 2025 tvořit většinu produkce Škody Auto

Z linek Škody Auto budou už po roce 2025 sjíždět převážně elektromobily

Většinu produkce automobilky Škoda Auto budou tvořit po roce 2025 elektromobily. Srovnatelné prodeje aut s elektrickým pohonem a vozů se spalovacími motory v Česku budou po roce 2030, řekl člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing Martin Jahn deníku E15.

Přečíst článek

Firmy předpokládají, že konečnou dohodu podepíší v prvním čtvrtletí příštího roku a že transakci završí do konce příštího roku. „Plánovaný nový podnik bude významnou silou v jihovýchodní Asii,” prohlásil Daum. Šéf Toyoty Kodži Sató uvedl, že dohodnutá spolupráce bude vytvářet budoucnost užitkových vozidel v Japonsku.

forinty, ilustrační foto

Firmy v Maďarsku budou moci platit daně ve valutách

Maďarsko umožní firmám platit daně v eurech a dolarech namísto v "domácích" forintech, aby jim tak alespoň částečně kompenzovalo dopady vysokých nákladů na dovoz ze zahraničí. Oznámil to šéf kanceláře maďarského premiéra Gergely Gulyás. Opatření by podle analytiků mohlo zvýšit devizové rezervy v době, kdy jich Maďarsko potřebuje čím dál víc.

Přečíst článek

Společnost Daimler Truck se v roce 2021 oddělila od německého automobilového konglomerátu Daimler. Zbývající část Daimleru, která vyrábí osobní automobily, se vloni přejmenovala na Mercedes-Benz.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Prodej automobilů

Zpátky na předcovidových číslech. Za čtvrtletí se v Česku prodalo 60 tisíc nových aut

Přečíst článek
Doporučujeme