Tradiční fabrika zavírá. Pražská gumárna Mitas se stovky nedožije
Pražský závod výrobce pneumatik Mitas, který do letošního června po více než 90 letech ukončí výrobu, je dlouhodobě neefektivní a spoléhá se na zastaralé postupy. V tiskové zprávě zveřejněné na svých webových stránkách to uvedla japonská společnost The Yokohama Rubber Company, která je majitelem. Uzavření továrny by se podle Yokohamy mělo dotknout zhruba 270 pracovníků.
Pražský závod provozovaný dceřinou společností Yokohama TWS Czech Republic se specializuje na výrobu a prodej křížových pneumatik pro terénní vozidla, včetně pneumatik pro zemědělské stroje. Je jedním z více než 30 výrobních závodů v celosvětové síti skupiny YRC. Výroba pneumatik, které se v současné době v tomto závodě vyrábějí, bude podle majitele převedena do jiných závodů skupiny YRC.
Yokohama v současnosti zavádí opatření, která by měla řešit aktuální výzvy spojené s výrobou pneumatik. Požadavky spotřebitelů se totiž podle ní mění a je tak třeba zvýšit efektivitu výroby a služeb tak, aby společnost zůstala konkurenceschopná na trhu. Pomoci by tomu mělo kromě investic do inovací a digitalizace také přizpůsobení výroby.
Společnost Trelleborg Wheel Systems ukončí ve Zlíně v první polovině roku výrobu motocyklových plášťů, kde pracuje zhruba 200 lidí. Část zaměstnanců propustí, pro jiné chce firma najít uplatnění v dalších svých závodech. Výrobu přesouvá do zahraničí, uvedlo dnešní regionální vydání Mladé fronty Dnes (MfD). Důvodem rozhodnutí je optimalizace výrobních kapacit společnosti se snahou zefektivnit výrobní závody a jejich geografické pokrytí, řekla listu globální viceprezidentka pro lidské zdroje Trelleborg Wheel Systems Vlaďka Kozáková.Trelleborg končí s výrobou motocyklových plášťů Mitas, dvě stovky lidí skončí
Zprávy z firem
"Společnost Yokohama TWS bude v rámci příprav na uzavření závodu jednat se svými partnerskými společnostmi, dodavateli a dalšími příslušnými stranami. Společnost rovněž poskytne nezbytnou podporu 270 zaměstnancům, kterých se uzavření závodu týká," uvedla mateřská společnost.
Mitas má mimo Prahu nyní výrobní závody ve Zlíně a Otrokovicích, výrobu ve Zlíně ale podnik už výrazně omezil v předchozích letech. V současné době se tam vyrábějí pryžové směsi, konfekční membrány a v malé míře letecké pláště. V Česku tak od poloviny roku zůstane pouze jediný závod bývalého gumárenského giganta Mitas, a to v Otrokovicích, kde stále pracuje zhruba 700 lidí, uvedl server Novinky.cz.
Historie firmy Mitas sahá do roku 1933, kdy společnost vyráběla pneumatiky pod názvem Pneu Michelin. Byla dceřinou firmou světoznámé francouzské gumárny Michelin. V továrně v pražských Strašnicích firma za první republiky vyráběla pneumatiky pro automobily, motocykly nebo pláště pro jízdní kola. Po druhé světové válce byla firma znárodněna a následně působila pod názvem Mitas. Tento název vznikl kombinací slov Michelin a Veritas, přičemž Veritas byl název výrobce gumových obručí z Hrádku nad Nisou, který byl rovněž součástí skupiny Michelin.
Americký výrobce pneumatik Goodyear Tire & Rubber se dohodl, že v rámci reorganizace svých aktivit prodá značku Dunlop za 701 milionů dolarů (zhruba 17 miliard korun) japonskému konkurentovi Sumitomo Rubber Industries. Výrobce pneumatik Goodyear prodá značku Dunlop Japoncům
Zprávy z firem
V dobách komunismu se Mitas zaměřil na produkci pneumatik pro zemědělské stroje, těžké nákladní vozy a stavební techniku. Tento specializovaný sortiment si Mitas udržel i po roce 1989, kdy se jeho vlastníkem stala společnost Barum Holding, z níž se postupně vyvinula skupina ČGS Holding.
V roce 2016 byl Mitas součástí transakce, při níž ČGS Holding koupila švédská skupina Trelleborg. Následně tuto divizi na výrobu pneumatik Švédové prodali japonské firmě The Yokohama Rubber Company.
Výměna zimních pneumatik je klíčovou součástí bezpečnosti silničního provozu především v zemích, kde zimní období přináší sníh, led a nízké teploty. Řidiči v České republice musí používat zimní pneumatiky od 1. listopadu do 31. března, vyplývá to ze zákona o provozu na pozemních komunikacích. Přišel čas zimních pneumatik. Ceny za přezutí stagnují nad tisícem korun
Zprávy z firem