Trh s luxusem se čistí. Švýcarský Richemont vyrazil na nákupy

Luxusní impérium pohltilo belgického výrobce kabelek Delvaux. Cena? 250 milionů eur.
Na trhu s luxusním zbožím je stále rušněji. Dochází tu ke koncentraci a tradičním francouzským impériím LVMH, Estée Lauder a Kering roste konkurence v sousedním Švýcarsku. Tamní skupina Richemont má zjevný apetit a chce své portfolio dlouho stojící především na výrobcích luxusních hodinek obohacovat o další odvětví.
Nejnověji Richemont koupil belgického výrobce luxusních kabelek Delvaux. „Jde o logický krok Richemontu, který se snaží rozšiřovat své působení v segmentu luxusního koženého zboží,” citovala agentura Bloomberg analytika Citigroup Thomase Chauveta.
Cenu akvizice ani jedna ze stran nezveřejnila, podle Chauveta se však pohybovala kolem 250 milionů eur.
Objem nesplácených úvěrů živnostníků během pandemie vzrostl o padesát procent. Jde o nejpostiženější skupinu dlužníků vůbec.
Živnostníci na huntě. Nesplácené úvěry jim rostou rychleji než za krize 2008
Money
Do impéria Richemont spadají výrobci hodinek jako A. Lange & Söhne, IWC Schaffhausen, Jaeger-LeCoultre či Vacheron Constantin. Švýcarský obr však postupně expanduje i mimo hodinkářský byznys, což se mu podařilo díky akvizicím značek Cartier či Dunhill. I díky tomu je Richemont od roku 2017 největší firmou zaměřující se na luxus na světě.
V boji s hlavními konkurenty nyní vytahuje další trumf. Kabelkový specialista Delvaux je přímým konkurentem Louise Vuittona. Produkty z modelové řady Brilliant, která vznikla v roce 1958 při příležitosti tehdejší bruselské výstavy EXPO, začínají na ceně 4800 dolarů.
Značku Delvaux založil v roce 1829 Charles Delvaux v Bruselu. Za pár let získal právo stát se dodavatelem koženého zboží pro belgickou královskou rodinu.
Skupina Richemont značku koupila od hongkongských bratrů Victora a Williama Fungových a od singapurské společnosti Temasek Holdings.
Americký internetový prodejce Etsy koupí za 1,63 miliardy dolarů (34 miliard korun) aplikaci pro nákup a prodej nošeného oblečení Depop, která je oblíbená zvláště mezi mladými.
Bazarová móda za miliardy. Online tržiště Etsy koupí aplikaci Depop
Zprávy z firem
Foto: Ben Storms / Delvaux
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.