Úleva pro automobilky. Na splnění emisních cílů dostanou více času

Evropská komise navrhla úpravu systému pokut pro výrobce aut, kteří neplní emisní cíle. Automobilky by nově měly vykazovat plnění cílů za tříleté období, nikoli za každý rok. Oznámila to Evropská komise.
Navrhované změny podle Evropské komise dají automobilkám více času na splnění emisních cílů a umožní jim vyhnout se placení pokut v letošním roce. Česká vláda již dříve uvedla, že bude usilovat o prodloužení období, za které by automobilky měly plnění emisních cílů vykazovat, ze tří na pět let.
„Evropská komise navrhla cílenou změnu nařízení, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy CO2 pro nová auta a dodávky,“ stojí v prohlášení unijní exekutivy. Nová flexibilita znamená zprůměrování emisních cílů za tříleté období let 2025, 2026 a 2027. „Tento přístup umožňuje výrobcům vyrovnat jakékoli nadměrné roční emise překonáním cíle ve zbývajících letech. Tato dodatečná flexibilita pomůže chránit kapacitu průmyslu investovat do čistého přechodu při zachování cíle pro rok 2025 a udržení průmyslu na cestě k dalšímu kolu snižování emisí,“ dodala komise.
„Náš vysoce inovativní automobilový průmysl dekarbonizuje, aby přispěl k boji proti změně klimatu, ale také aby si udržel svou konkurenční výhodu na světových trzích,“ okomentovala krok předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová. „Díky dnešní iniciativě poskytujeme tomuto klíčovému odvětví větší flexibilitu a zároveň držíme směr našich klimatických cílů. Společně chceme dokázat, že dekarbonizace a konkurenceschopnost mohou jít ruku v ruce,“ dodala.
Komise v této souvislosti vyzvala spoluzákonodárce, tedy Evropský parlament a Radu EU, která sdružuje členské státy, aby „neprodleně dosáhli dohody o tomto pozměňovacím návrhu, aby byla zajištěna předvídatelnost a jistota pro automobilový průmysl a investory.“
Největší čínská automobilka BYD (Build Your Dream) začala své elektromobily a hybridy prodávat v Česku a na Slovensku. Zpočátku nabídne dva elektromobily a jeden hybrid prostřednictvím tří dealerství. Do konce roku jich má být v ČR 30 a dalších zhruba 20 prodejních a servisních míst plánuje na Slovensku. Na dnešní tiskové konferenci to uvedli zástupci společnosti.
Automobilka BYD vstoupila na český trh. Nabízí i hybrid
Zprávy z firem
Zájem čínských značek o Evropu a Českou republiku je dán jejich nadprodukcí v Asii i restriktivními opatřeními v USA.
Expanze činských aut v Evropě dostane pod tlak i českou Škodu Auto
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.