V Tatře berou konec dieselů vážně. Náklaďák na vodík doplní i ten na baterky

Na projektu bateriového elektromobilu Tatra Trucks spolupracuje se společností Devinn a českou pobočkou nadnárodní korporace společnosti Eaton. Technologická agentura ČR podpoří vývoj elektrického náklaďáku dotací.
Prototyp vozidla vznikne na bázi nejnovější třetí generace modelové řady Tatra Force, která se veřejnosti poprvé představila v polovině minulého roku a pohání ji vodík. Nový projekt kopřivnické Tatry se týká vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra Force e-Drive 8x8 využívajícího plně elektrický bateriový systém pohonu v kombinaci s vícestupňovou převodovkou Eaton. Na jeho vývoj dostala Tatra dotaci z programu TREND Technologické agentury České republiky (TAČR).
Bezemisní budoucnost
„Na očekávaný přechod určité části zákazníků v segmentu těžkých nákladních vozidel na e-mobilitu bude naše společnost rozhodně připravena. Velmi usilovně pracujeme na projektech, které přinesou vozy, jež budou splňovat nadcházející přísné legislativní normy a také stále se zvyšující požadavky zákazníků,” řekl předseda představenstva a generální ředitel společnosti Lukáš Andrýsek.
V současné době například kopřivnická automobilka testuje program ověřující provozní a technické parametry vozidla Tatra Force e-Drive FCEV s elektrickým trakčním motorem v kombinaci s vodíkovými palivovými články.
Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Produkuje vozy a podvozky pro civilní sektor i pro využití v armádě či v záchranných složkách. Má přes 1400 zaměstnanců, dalších víc než 700 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. V roce 2022 měla automobilka tržby 7,12 miliardy korun. Tatra Trucks patří do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, dalším jejím akcionářem je skupina Promet Group rodiny Materových.
Podívejte se, co všechno Tatra vyrábí:
Loni kopřivnická Tatra Trucks vyrobila a prodala 1451 vozidel, o rok dříve to bylo zhruba o 100 méně. Jejím cílem je do několika let produkovat až 2500 vozů ročně. Automobilka počátkem března uvedla, že investuje 700 milionů korun do výrobních technologií, investice jí mají pomoci zefektivnit a zvýšit výrobu.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.