Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Velká letecká transakce. Lufthansa bere podíl v italských aerolinkách ITA

Evropská komise povolila Lufthanse převzít podíl v italských aerolinkách ITA
ČTK
 ČTK

Evropská komise (EK) povolila německým vlajkovým aerolinkám Lufthansa převzít za 325 milionů eur (8,2 miliardy korun) 41procentní podíl v italské státní letecké společnosti ITA Airways. Německá firma ale musí splnit ještě další podmínky, prozatím už se musela vzdát některých tras a slotů. V lednu komise odmítla plán Lufthansy schválit.

Reklama

Výměnou za ústupky si bude Lufthansa schopna posílí přítomnost na lukrativním jihoevropském trhu. Agentura Reuters uvedla, že jde o jednu ze tří nejvýznamnějších transakcí v odvětví letecké dopravy v Evropě. Aerolinky se snaží o konsolidaci, aby si mimo jiné kompenzovaly rostoucí provozní náklady.

Aerolinky a italská vláda se na transakci dohodly loni v červnu. Komise ale začátkem roku Lufthanse záměr převzít podíl v ITA zamítla. Důvodem byla obava z ohrožení konkurence, mimo jiné na linkách mezi Itálií a střední Evropou. Komise proto zahájila hloubkové zkoumání záměru, které mělo být dokončeno začátkem června. Později však EK termín prodloužila do 4. července, protože Lufthansa a italská vláda nabídly komisi další ústupky.

Ruská střela zasáhla průmyslovou oblast v Charkově

Ekologická katastrofa. Válka poškodila klima stejně jako celoroční používání 90 milionů aut

Ruská invaze na Ukrajinu způsobila emise skleníkových plynů odpovídající 175 milionům tun oxidu uhličitého (CO2), vyplývá ze studie, o níž informuje server německé veřejnoprávní televize ARD. Válka podle ní klima poškodila stejně jako celoroční používání 90 milionů aut. Finančně se škody dají vyčíslit na více než 32 miliard dolarů (730 miliard korun).

Přečíst článek

Lepší přístup na jih Evropy

ITA nabízí německému dopravci lepší přístup do jižní Evropy a na klíčové dálkové trasy. Lufthansa má opci převzít celou ITA, pokud se zlepší její finanční výsledky.

Reklama

Regulační orgány požadovaly od Lufthansy velké ústupky, aby zmírnily obavy, že by dohoda mohla snížit konkurenci v Itálii na některých krátkých a dlouhých trasách. Antimonopolní orgány v Evropě se také obávají, že tři největší letecké skupiny v regionu - IAG, Air France KLM a Lufthansa - se stávají příliš dominantními. To by ve výsledku mohlo spotřebitelům zhoršit možnost výběru a učinit létání méně dostupným.

Exotická dovolená ve Vietnamu

Exotika First Minute. České cestovky na zimu chystají cesty do Mexika, Keni, Bahrajnu nebo Vietnamu

České cestovky posilují segment zimních zájezdů do exotických destinací. Po končící aktuální sezoně, která do vzdálených končin poslala desítky tisíc Čechů, se již chystají plány na příští zimu. A nabídka se značně rozšíří, ať už co do počtu nabízených destinací, tak také do možností odkud na exotickou dovolenou letět.

Přečíst článek

Společnost ITA Airways zahájila provoz v roce 2021 jako státní podnik. Je nástupnickou společností aerolinek Alitalia. Za rok 2022 firma vykázala ztrátu asi 486 milionů eur (12,2 miliardy korun), zejména kvůli přetrvávajícím dopadům pandemie covidu-19 a rostoucím nákladům na pohonné hmoty. Loni ztráta klesla na pět milionů eur.

V současné době má ITA přibližně 4500 zaměstnanců. Pro srovnání, skupina Lufthansa má nyní téměř 99 tisíc zaměstnanců a v minulosti už integrovala tři bývalé státní letecké společnosti - Swiss, Austrian a Brussels Airways.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme