Velký krok pro čínskou automobilku. Jedná o koupi německé továrny Fordu
Jedna z největších čínských automobilek BYD jedná o koupi továrny Fordu v německém městě Saarlouis. Pro automobilku se sídlem v Šen-čenu, která patří k největším výrobcům elektromobilů na světě, by koupě znamenala razantní krok při její expanzi v Evropě, napsal deník The Wall Street Journal.
Ford Motor jedná s čínským výrobcem elektrických vozidel BYD o prodeji výrobního závodu v Německu, uvedl deník The Wall Street Journal s odkazem na své zdroje blízké jednání.
Každé desáté auto prodané v loňském roce ve světě mělo elektrický pohon. Trh s nimi tak překonal první milník. Světový trh táhly Čína a Evropa, zatímco ve Spojených státech, sídle kultovní automobilky Tesla, tvoří prodej elektromobilů stále jen malý zlomek, napsal deník The Wall Street Journal.Prodeje elektromobilů loni překonaly milník, blíží se rok zvratu. Trh táhly Čína a Evropa
Money
Představitelé vedení Fordu v Německu plánují podle deníku příští týden odcestovat do Číny, aby projednali potenciální prodej závodu v Saarlouis, kde má být výroba vozidel ukončena v roce 2025. Ford tam vyrábí svůj kompaktní model Focus. Podmínky obchodu, včetně ceny, se deníku nepodařilo zjistit.
Ford má patnáct zájemců
Jednání jsou zatím v předběžné fázi a dohoda může nakonec padnout. Ford totiž zkoumá zájem přibližně 15 potenciálních investorů od výrobců, jako je BYD, až po finanční investory, kteří by mohli potenciálně spolupracovat s novým výrobcem, uvedl WSJ. Ford ani BYD se na dotaz deníku k jednání nevyjádřily.
Zpráva přichází nedlouho poté, co Ford Motor oznámil, že nejpozději do poloviny roku ukončí výrobu vozu Fiesta, jednoho ze svých nejpopulárnějších. Ford výrobu ukončí, protože nepočítá s jeho elektrickou verzí. Vliv má ale i změna preferencí u klientů. První model Fiesty sjel z výrobních linek v roce 1977 v britském Dagenhamu. Fiesta patří k nejpopulárnějším vozům z nabídky Fordu v Británii i v dalších evropských zemích, hlavně díky příznivé ceně. V současnosti se Fiesta vyrábí rovněž v Německu.
Jedna z největších čínských automobilek Geely vstoupí na začátku příštího roku na trh v České republice, v Maďarsku a na Slovensku. Vozy bude nabízet prostřednictvím firmy Grand Automotive Central Europe. Prvním prodávaným typem by měl být elektromobil Geometry C, uvedla firma. Již minulý rok přitom oznámila vstup na český trh další velká čínská značka Dongfeng, která prostřednictvím společnosti Bidli začala nabízet rovněž elektromobily.Chcete opravdu čínské auto? Na český trh vstoupí největší čínská značka Geely
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.