Volvo vyrobilo svůj poslední „nafťák“. Skončí v muzeu
Volvo ukončilo výrobu dieselů. Poslední vůz s naftovým motorem sjel z výrobní linky v úterý ráno ve švédské továrně Torslanda. Šlo o model XC90. SUV vystaví v muzeu, které automobilka brzy otevře v Göteborgu.
Švédská automobilka Volvo Car končí s nafťaky. Tento týden vyrobila poslední. V roce 2030 chce vyrábět už jen elektromobily, píše agentura Bloomberg.
Volvo Car postupně dieselovou technologii vyřazuje. I nadále však plánuje vyrábět auta s benzinovým motorem. Poptávka po elektromobilech přitom v poslední době celosvětově klesá.
Volvo Car vystaví poslední vyrobený vůz XC90 v muzeu Volvo, které otevře příští měsíc v Göteborgu.
„Jsme si zcela jisti, že máme velmi dobrou nabídku pro zákazníky i bez dieselu,“ řekl manažer společnosti Volvo Car zodpovědný za nové vozy a provozní strategii Erik Severinson.
Volvo udává směr
Jiné automobilky se k tomu, kdy ukončí výrobu vozů se spalovacím motorem, konkrétně nevyjadřují. Některé od původně stanovených cílů ustupují.
Mercedes-Benz v únoru snížil svůj odhad výhledu prodeje vozů s touto technologií. Nyní očekává, že vozidla poháněná bateriemi se udrží na méně než polovině prodeje déle, než se předpokládalo. Audi koncem loňského roku oznámilo, že zavádění elektromobilů omezí.
Volvo Car se v roce 2017 stala první velkou automobilkou, která se zavázala k postupnému vyřazení vozidel poháněných výhradně fosilními palivy. Od té doby firma představila několik hybridních a plně elektrických modelů.
Na hlavním, evropském trhu značky Volvo dosáhly vozy s dieselovým motorem vrcholu před devíti lety, kdy tvořily přibližně polovinu prodeje. Do loňského roku se jejich podíl propadl na 14 procent.
Patří k nejvýraznějším českým tvářím v Evropském parlamentu a po prvním, jak on sám říká „překvapivým“ zvolení se bude Alexandr Vondra ucházet o české hlasy jako lídr kandidátky vládní koalice Spolu. A jako takový zcela jistě bude patřit k vůdčím postavám příštího parlamentu. „Hlavními tématy voleb bude bezpečnost a pak sociální a ekonomické dopady Green Dealu,“ myslí si místopředseda ODS. Co považuje za své hlavní úspěchy na evropské půdě? A jak může Evropa uspět v sílící globální konkurenci?Alexandr Vondra: Příští parlament určitě znovu otevře zákaz spalovacích motorů
Politika
Tolik obávaná přísná norma Euro 7 nakonec tak přísná není. Spotřebitelé díky změkčení normy nepřijdou o malé a dostupné auta (typu Fabie či Dacie) se spalovacími motory, jejichž výroba by se s původně zamýšlenými limity automobilkám nerentovala.Pohřeb dostupných aut se odkládá. Europoslanci schválili Euro 7 v mírnější podobě
Politika
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.