Výrobce dílů do elektromobilů Schaeffler bude masivně propouštět. Výrobu má i v Česku
Německý výrobce automobilových součástek Schaeffler plánuje ve svých evropských závodech propustit asi 4700 zaměstnanců. Firma působí i v Česku, kde provozuje závody v Lanškrouně a ve Svitavách. Propouštění se podle vyjádření firmy dotkne deseti továren v Německu a dalších pěti v Evropě. Firma zaměstnává po celém světě kolem 120 tisíc lidí.
V Německu Schaeffler do roku 2027 propustí 2800 lidí, zbylých 1900 v zahraničí. To podle firmy odpovídá zhruba 3,1 procenta celkové pracovní síly. Dva z pěti zahraničních závodů by měly být uzavřeny zcela. O jaké závody jde, ale firma ve svém prohlášení neuvedla. Informace k nim slíbila zveřejnit do konce tohoto roku.
„Program je v aktuální situaci nezbytný, abychom z dlouhodobého hlediska zachovali konkurenceschopnost skupiny Schaeffler,“ uvedl šéf společnosti Klaus Rosenfeld. Firma, která sídlí v bavorském Herzogenaurachu, oznámení učinila měsíc po fúzi s firmou Vitesco Technologies, která rovněž působila v automobilovém průmyslu. Od roku 2029 chce firma ušetřit 290 milionů eur (7,3 miliardy korun) ročně.
Dodavatelé pro automobilový průmysl se stali jedním z nejvýznamnějších příkladů převratných změn v tomto odvětví. Pro Schaeffler je to další transformační program v posledních letech. Například v roce 2020 firma oznámila zrušení 4400 pracovních míst, v roce 2022 oznámila plán na propuštění 1300 zaměstnanců.
Úspory chystá i německá automobilka Volkswagen, která je největší v Evropě. Minulý týden oznámila, že plánuje zavřít v Německu nejméně tři závody a zrušit desítky tisíc pracovních míst. Plánuje také plošné snížení kolektivně dohodnutých mezd o deset procent.
Výsledky Volkswagenu jsou ještě horší, než se čekalo. A to se moc nečekalo. Německá automobilka bude muset zavírat fabriky, propouštět či snižovat a zmrazovat mzdy.Lukáš Kovanda: Volkswagen čekají těžké časy. O práci přijdou desetitisíce lidí
Názory
Zhoršené prognózy společností Volkswagen, Stellantis a dalších výrobců automobilů vyvolávají obavy, že evropský automobilový průmysl zabředne ještě do hlubšího a delšího útlumu. Na svých internetových stránkách to napsal britský ekonomický list Financial Times (FT).FT: Evropský autoprůmysl zabředl hluboko v problémech
Money
Výrobce sedadel pro automobily Adient uzavře v souvislosti s restrukturalizací závody Trim v České Lípě a Stráži pod Ralskem, o práci přijde v nejbližších dvou letech postupně 1100 lidí. Výrobce autosedadel Adient zavře dva závody v Česku, o práci přijde přes tisíc lidí
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.