Výrobce pneumatik Goodyear prodá značku Dunlop Japoncům

Americký výrobce pneumatik Goodyear Tire & Rubber se dohodl, že v rámci reorganizace svých aktivit prodá značku Dunlop za 701 milionů dolarů (zhruba 17 miliard korun) japonskému konkurentovi Sumitomo Rubber Industries.
„Je to další důležitý mezník v pokračující realizaci našeho transformačního plánu. Optimalizujeme své portfolio a snižujeme zadlužení,“ uvedl ve sdělení pro tisk šéf společnosti Goodyear Mark Stewart. Prodej značky Dunlop bude podle něj přínosný pro akcionáře společnosti Goodyear a zároveň firmě umožní zaměřit pozornost na rozvoj svých klíčových značek.
Divize fondu Hartenberg Capital spravujícího investice předsedy ANO a bývalého premiéra Andreje Babiše koupila 70procentní podíl ve společnosti 4Kraft. Ta patří mezi největší evropské prodejce potřeb pro malé děti, zejména kočárků, autosedaček, dětského vybavení do domácnosti, odrážedel a tříkolek pod značkou Kinderkraft. Cenu obchodu ani jedna ze stran nekomentovala, podle odhadů z trhu a současných ocenění firem v oboru pravděpodobně překročila dvě miliardy korun, píší Hospodářské noviny (HN).
Největší akvizice Babišova fondu. Získal přední značku kočárků a autosedaček z Polska
Zprávy z firem
Goodyear předpokládá, že transakci, která ještě musí získat souhlas regulačních orgánů, dokončí v první polovině letošního roku. Získané finanční prostředky hodlá použít na snížení dluhu a na financování aktivit souvisejících s transformačním plánem.
Goodyear upozornil, že v Evropě bude prodávat pneumatiky značky Dunlop pro osobní auta minimálně do konce letošního roku. Z tohoto prodeje bude firmě Sumitomo platit licenční poplatky. V rámci dlouhodobé licenční smlouvy bude Goodyear v Evropě nadále prodávat i pneumatiky značky Dunlop pro užitkové automobily. Práva na používání značky Dunlop na motocyklových pneumatikách v Evropě si americká firma ponechá.
Značku Dunlop založil skotský zvěrolékař John Boyd Dunlop, který si 7. prosince 1888 nechal jako první patentovat vzduchem plněné pneumatiky. K vynálezu ho inspiroval jeho neposedný synek. S tříkolkou na trávníku totiž zanechával hluboké rýhy a příjemné nebylo ani drkotání po kamenité cestě. Dunlop tak jednoho dne roku 1888 rozstříhal svou gumovou zástěru na pruhy a slepil z nich jakousi duši, tu pak připevnil na dřevěné kolo plátěnými popruhy a nafoukl. Kolo tak mělo mnohem menší valivý odpor a bylo značně rychlejší.
Americká společnost Goodyear Tire & Rubber musí českému vynálezci Františku Hrabalovi zaplatit 65 milionů dolarů (1,6 miliardy korun), rozhodl v pondělí soud ve Spojených státech. Spor se týkal Hrabalových nápadů ohledně samonafukovacích pneumatik, uvedl specializovaný server Law360, který se věnuje obchodním sporům.
Český vynálezce vyhrál patentový spor. Gigant Goodyear mu zaplatí 1,6 miliardy
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.