Vzniká evropský gigant. Poláci kupují za miliardy cestovní kancelář Invia

Polská společnost Wirtualna Polska Holding (WP Holding) kupuje za téměř 240 milionů eur (asi šest miliard Kč) Invia Group, která působí i v České republice. Obě firmy podepsaly rámcovou dohodu o koupi 100 procent akcií Invia Group, uvedla Invia. Vznikne tak jedna z největších cestovních kanceláří v Evropě. Díky fúzi budou firmy společně spravovat transakce za více než 2,5 miliardy eur.
Invia je největší internetový prodejce zájezdů v Česku. Ročně obslouží podle údajů na svém webu zhruba dva miliony zákazníků. Kromě Česka má cestovní agentura kanceláře také na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a v Německu. Loni vykázala tržby 183 milionů eur a upravený zisk EBITDA 37 milionů eur.
S akciemi WP Holding se od roku 2015 obchoduje na Varšavské burze. Za 12 měsíců do září 2024 vykázala společnost tržby téměř 347 milionů eur a EBITDA 104 milionů eur. Na českém trhu už působí i v oblasti audioknih, provozuje platformu Audioteka.cz.
„Chceme spojit rozsah, který nabízí západoevropský trh, a potenciál růstu, který nabízí trh střední a východní Evropy. Pro WP Holding to také představuje posun identity. Poprvé v naší historii budeme generovat více příjmů a zisků z cestovního ruchu než z médií,“ řekl generální ředitel WP Holding Jacek Świderski.
Trh cestovního ruchu v Evropě má podle údajů Euromonitoru hodnotu zhruba 600 miliard eur a neustále roste. Největší podíl na tomto trhu připadá na Německo, které tvoří až 19 procent výdajů Evropanů na cestovní ruch. Střední a východní Evropa má zatím relativně malý podíl na trhu, může se ale pochlubit nejslibnějším potenciálem růstu, tvrdí Invia.
Vánoční trhy a stánky jsou jednou z nejoblíbenějších tradic spojených s adventním obdobím, zejména v evropských zemích. O nakupování už tolik nejde: vánoční trhy představují symbol sváteční atmosféry, radosti a setkávání.
Cizinci se diví, že v Praze není sníh, říká brigádnice u stánku
Enjoy
Hotelovou animátorku, či animátora jde jednoduše přirovnat k vedoucím na dětském táboře, kteří se starají o zábavu. Jen v tomto případě pracují i s dospělými v oblíbených přímořských resortech řady zemí. Od Bulharska, po Egypt. Práci však naleznou i na Mácháči.
Obyčejná práce: O české animátory je zájem. Ale sranda u moře to není, říká jedna z nich
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.