Wizz Air zrušil letní lety na Ukrajinu a do Ruska, nevěří v brzký konec války
Před týdnem se v nabídce největšího východoevropského nízkonákladového dopravce Wizz Air objevily termíny letů na Ukrajinu a do Ruska od července. Nevydrželo to dlouho a maďarská letecká společnost je opět stáhla. Důvodem je, že nevěří v brzký konec války a létat tam nehodlá, uvedla agentura Bloomberg.
Letecký dopravce Wizz Air prodloužil zrušení letů na Ukrajinu a do Ruska do konce října, protože válka, kterou v únoru zahájil Vladimir Putin, nevykazuje žádné známky útlumu. Tento krok znamená, že největší východoevropský nízkonákladový přepravce zruší provoz do obou zemí po celou dobu letního letového řádu, který letos končí 29. října, uvedl Bloomberg.
Válečný střet Ruska a Ukrajiny odstartoval i boj v západním světě mezi firmami pronajímajícími letadla do Ruska a pojišťovnami. Rusko po invazi zabavilo asi 400 zahraničních letounů pořízených ruskými subjekty na leasing. Firmy se nyní domáhají zaplacení miliard dolarů za stroje, o které přišly. Pojišťovny se brání, že je ještě brzo na to spočítat výši pojistného plnění, píše agentura Bloomberg.Na Západě zuří boj o stovky letadel zabavených v Rusku, ve vzduchu létají miliardy dolarů
Money
Web společnosti Wizz Air minulý týden krátce ukázal lety na Ukrajinu jako znovu dostupné od července po skončení počátečního období pozastavení po začátku invaze. „Už jsme to napravili a je nepravděpodobné, že bychom tyto služby v dohledné době obnovili,“ řekla Bloombergu mluvčí Christie Rawlingsová.
Čtyři letadla společnosti Wizz Airbus řady SE A320 zůstávají na Ukrajině poté, co tam uvízly po začátku invaze. Tři jsou v hlavním městě Kyjevě a jeden v západoukrajinském Lvově. Dopravce se sídlem v Budapešti by je chtěl přes léto přemístit jinam. „Ale to je v současnosti nemožné,“ podotkla Rawlingsová.
Kunovického výrobce civilních dopravních letounů Aircraft Industries kupuje od ruského majitele skupina Omnipol. Vlastníka z České republiky bude mít někdejší Let Kunovice po 14 letech. Cenu transakce firmy neuvedly. Kunovická Aircraft Industries se vrací do českých rukou. Od Rusů ji kupuje Omnipol
Zprávy z firem
Wizz Air loni zvýšil počet přepravených cestujících o 30,3 procenta na 21,7 milionu. Podobně jako další aerolinky těžila firma z postupného oživování letecké dopravy z útlumu způsobeného pandemií COVID-19. V samotném prosinci se počet cestujících přepravených společností Wizz Air téměř zečtyřnásobil a činil zhruba 2,6 milionu. Předloni to bylo 666 tisíc.
Společnost Wizz Air sídlí v Budapešti, s jejími akciemi se však obchoduje na burze v Londýně. Firma loni v létě oznámila, že hodlá do roku 2030 více než ztrojnásobit počet provozovaných letadel a přijmout tisíce nových pilotů.
Během pandemie obliba soukromých letů vzrostla, lidé se dostali do míst, kam by je běžné linky nedopravily, navíc se vyhnuli frontám a potenciální nákaze. Podle Martina Feče z brokerské společnosti Charter Advisory, která lety s private jety zprostředkovává, se tak cílová skupina této formy přepravy rozrůstá. „Už to není jen svět vlastníků firem, ale nově třeba i manažerů z korporátu,“ tvrdí.Martin Feč: Private jetem se do Ruska dostanete. My to ale v žádném případě nenabízíme
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.