Xiaomi nahání Teslu. Úspěšný elektromobil se má dostat na globální trhy

Čínská společnost Xiaomi hodlá se svými elektromobily vstoupit na globální automobilový trh, uvedl šéf firmy William Lu v Barceloně na kongresu MWC. Firma také představila svůj nový prémiový elektromobil SU7 Ultra, který v rámci objednávek už stihl zaznamenat první úspěch.
Podle šéfa firmy by Xiaomi mohla začít prodávat své elektromobily i na trzích mimo Čínu „během několika příštích let“, cituje server CNBC. Kdy přesně by se tak mělo stát ovšem známo není. „Zatím nemohu sdílet příliš mnoho podrobností,“ uvedl Lu. CNBC uvádí, že plán dostat elektromobily Xiaomi na další trhy vychází z dobrých prodejů modelu SU7 a chutí konkurovat předním hráčům na poli elektromobility, včetně Tesly.
Čínská společnost v Barceloně ukázala i nový prémiový model SU7 Ultra. Jeho cena začíná na necelých 73 tisících dolarech (cca 1,8 milionu korun) a podle informací už Xiaomi přijalo za prvních 24 hodin od představení modelu celkem 15 tisíc objednávek. Nový model dosáhne maximální rychlosti 350 kilometrů v hodině, přičemž váží méně než dvě tuny.
Úspěšný elektromobil
Firma Xiaomi v posledním čtvrtletí zvýšila tržby o 30,5 procenta na 306 miliard korun. A do značné míry to bylo dáno i úspěchem elektromobilu SU7. Xiaomi uvedla, že loni zákazníkům dodala přes sto tisíc kusů tohoto vozu. Letos v létě by měla firma navíc rozšířit své elektromobilové portfolio o SUV.
Boom elektromobilů Xiaomi spolu s oživením prodeje smartphonů pomohl akciím společnosti, která je kótována v Hongkongu, za posledních 12 měsíců vzrůst o téměř 300 procent.
Francouzský rozpočet pro letošní rok zahrnuje více než 8 miliard eur v mimořádných příjmech z dočasného zvýšení zdanění společností a vyšší sazby na zpětné odkupy akcií jako součást balíčku škrtů ve výdajích a zvýšení daní.
Francie ničí svůj průmysl nadměrným zdaněním, řekl ředitel Michelinu Florent Menegau. Investuje v Itálii
Zprávy z firem
Škoda Auto masivně sníží stavy zaměstnanců, o zhruba 6000 lidí, Audi dnes zavírá svoji bruselskou továrnu. Evropský autoprůmysl je v problémech, z velké části kvůli příliš ambiciózním zeleným opatřením EU.
Tak trochu přehnaná regulace. Evropské automobilky zažívají krizi, jakou dosud nepoznaly
Trhy