Začíná veletrh InnoTrans. Dako-CZ na něm představí revoluční novinky
V německém Berlíně se od 24. do 27. září uskuteční již 14. ročník železničního veletrhu InnoTrans. Mezi vystavovali v segmentu železniční techniky bude již tradičně zastoupena společnost Dako-CZ. Výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla v letošním roce představí více než dvacet exponátů, jedenáct z nich ve světové premiéře.
Mezi zásadní novinky Dako-CZ bude patřit elektromechanická brzdová jednotka, která je určena pro brzdění tramvajových vozidel. Dále pak nově vyvinuté digitální automatické spřáhlo, které je výraznou inovací procesu spojování a rozpojování nákladních vlaků. Umožní totiž automatizovat celý proces bez zásahu člověka.
Kromě těchto dvou světových premiér představí Dako-CZ své produkty z platforem tramvají, příměstských jednotek, metra, nákladních vagónů, lokomotiv a vysokorychlostních vlaků. Řešení Dako bude součástí i mnoha exponátů zákazníků společnosti, například chorvatského výrobce nákladních vagónů Đuro Đaković, českých společností Nymwag CS a CZ Loko, italské společnosti SVI, švýcarského Harsco Rail či slovenské společnosti Tatravagónka.
„Sázíme na to, že veletrh InnoTrans je skvělou příležitostí, na níž můžeme před zraky našich zákazníků, odborné i laické veřejnosti představit naše produkty z jednotlivých platforem,“ říká Stanislav Pometlo, místopředseda představenstva a generální ředitel Dako-CZ, a doplňuje: „Srdcovou záležitostí je ovšem elektromechanická brzdová jednotka DAKO pro netrakční podvozek, která využívá řízení DAKO Brake By Wire a je součástí koncepce We break green, tedy bezolejového řešení, které je šetrné k životnímu prostředí.“
Elektromechanická brzdová jednotka DAKO je určena pro brzdění tramvajových vozidel, kde plní funkci brzdy provozní, záchranné, zajišťovací, parkovací a nouzové. Jedná se o brzdovou jednotku pasivní, případně pasivně aktivní, která je řízena elektronickou jednotkou a je určena pro netrakční i trakční podvozek. Patří tedy jednoznačně do produktové řady „oil free“, která k zastavení nepotřebuje olejové hospodářství.
Výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla Dako-CZ z Třemošnice vloni dosáhl rekordního zisku po zdanění téměř 440 milionů korun. Výsledek asi o 114 milionů překonal zisk z roku 2021. Celkové tržby minulý rok poprvé překonaly hranici dvou miliard korun, z toho na tržby z prodeje výrobků a služeb připadalo 1,843 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 40 procent. Uvádí výroční zpráva zveřejněná ve Sbírce listin. O 46 procent na 369 milionů korun se zvýšily tržby za prodej zboží.Výrobce Dako-CZ vloni dosáhla rekordního čistého zisku téměř 440 milionů korun. Vyrábí komponenty pro Škodovku či Siemens
Zprávy z firem
„Budoucnost je jednoznačně ve vývoji elektromechanických brzdových jednotek. Naší snahou je orientace právě na tato řešení. V nabídce již dnes máme tedy nejen elektromechanické brzdové jednotky pro tramvaje, ale připravujeme řešení pro metro, příměstské jednotky a jdeme směrem k elektromechanice i v oblasti nákladní dopravy. Elektromechanické systémy se budou stávat ekvivalentní náhradou pneumatických a hydraulických brzdových systémů,“ dodává Stanislav Pometlo.
Z dalších produktů představí Dako-CZ na veletrhu InnoTrans například špalíkovou brzdovou jednotku. Tato jednotka je stlačeným vzduchem poháněná brzda, která je určena pro provoz kolejových vozidel osobní dopravy. Dále budou v Berlíně vystaveny řídící jednotky elektromechanických a hydraulických brzd, komponenty UIC, řídící panel HFX vlakotramvaje pro Düsseldorf a Duisburg, brzdová kotoučová jednotka na kolo KKBB, stavěč odlehlosti a odlehčený rozváděč s přípravou na digitalizaci.
Na expozici Dako-CZ bude k vidění též elektromechanická řídící jednotka pro trakční (motorový) podvozek spolu s kolejnicovou brzdou připravená v aplikaci pro projekt pražských tramvají typu 52T vyráběných společností Škoda Group.
Veletrh InnoTrans se koná každé dva roky. V letošním roce se v prostorách berlínského výstaviště představí přes 2900 vystavovatelů z 59 zemí světa. Návštěvníci veletrhu budou mít jedinečnou možnost vidět světové novinky z pěti segmentů – železniční technologie, železniční infrastruktura, veřejná doprava, interiéry a stavba tunelů.
Hydraulické brzdové jednotky včetně řízení na celkem 80 modernizovaných tramvají do švédského Göteborgu dodá v příštích letech společnost DAKO-CZ, člen skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada.DAKO-CZ vymění tramvajím v Göteborgu brzdy. Cena zakázky je 110 milionů
Zprávy z firem
Ministerstvo obrany plánuje uzavřít rámcovou dohodu na nákup těžkých nákladních automobilů Tatra T-815 se společností Tatra Defence Systems miliardáře Michala Strnada. Strnad dodá armádě tatrovky v hodnotě až 13 miliard
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.